دو نمایش ویژه روز کاهش بلایای طبیعی پخش می‌شود

دو نمایش ویژه روز کاهش بلایای طبیعی پخش می‌شود

به مناسبت روز کاهش بلایای طبیعی، نمایش رادیویی «در امتداد زمستان» و «بم تهران» به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، «در امتداد زمستان»  را لیدا شیرمرد نوشته و داستان زندگی یک مددکار است که خانواده اش را در زلزله از دست داده است و به همین سبب در زلزله ای دیگر به کمک آسیب دیدگان می رود که در این بین اتفاقاتی رخ می دهد.
«در امتداد زمستان» به کارگردانی فریدون محرابی و با هنرمندی مهدی نمینی مقدم، حمید منوچهری، نوشین حسن زاده، مهرخ افضلی، صفاآقاجانی، فریدون محرابی و شیما جان قربان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.
این نمایش به تهیه کنندگی: داوود نقلانی، صدابرداری رضا طاهری و افکت: محمدرضا قبادی فر، از روز سه شنبه ۵ دی ، ساعت ۱۳:۳۰ به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

دو نمایش ویژه روز کاهش بلایای طبیعی پخش می‌شود

همچنین به همین مناسبت نمایش رادیویی «بم تهران» به نویسندگی: محمد رضا زندی و کارگردانی: رامین پورایمان ،  ساعت ۱۵ و ۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود که در آن هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته اند.

بلایای طبیعی، به مجموعه‌ای از حوادث زیانبار گفته می‌شود، که منشاء انسانی ندارند. این حوادث معمولاً غیرقابل پیش‌بینی بوده یا حداقل از مدت‌های طولانی قبل نمی‌توان وقوع آن‌ها را پیش‌بینی نمود. بلایای طبیعی دارای انواع گوناگونی است. زلزله، سیل، طوفان، گردباد، سونامی، تگرگ، بهمن، رعد و برق، تغییرات شدید درجه حرارت، خشکسالی و آتشفشان نمونه‌هایی از بلایای طبیعی هستند. برخی از بلایای طبیعی، به‌طور غیر مستقیم، ناشی از عملکردهای انسانی هستند. برای مثال بلایای ناشی از افزایش آلودگی هوا یا گرم شدن زمین و همچنین سیل ناشی از تخریب جنگل‌ها به‌دست انسان از این جمله‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 64598 ساعت خبر : 5:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=64598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات