سونامی ازدواج با مردان مسن

پابگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: امیرمحمود حریرچی؛ عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: «دخترانی که به ازدواج با افراد میانسال تمایل دارند، اغلب دختران بالای ۳۰ سال هستند که برای تأمین زندگی نمی‌توانند به پسران جوان اعتماد کنند. همچنین خشونت در پسران جوان بسیار بالاست، بنابراین دختران به سمت مردی می‌روند که رفتار محبت‌آمیز داشته باشد.»

رسانه‌های مجازی همه واقعیت‌های ازدواج را تغییر داده‌اند. به‌لطف آنها دغدغه ازدواج از اخلاقیات به زندگی لاکچری رسیده‌است. جوانان امروز بی‌طاقت‌ترند. توان ساختن راه از صفر را ندارند. الگوهای مناسبی هم در اختیار ندارند تا روی رفتارهای صحیح اخلاقی بیشتر تمرکز کنند. بی‌اعتمادی در آنها موج می‌زند. آن‌ها به سمت مردان میانسال گرایش پیدا می‌کنند و به دنبال جذب محبت از راه‌های دیگری هستند. واقعیت این است که تعاملات از این دست را می‌توان یک حرکت روبه‌عقب اجتماعی و روانی دانست.

آمار هر سه دقیقه یک طلاق در کشور ترسناک است. انگار قرار است همه آنچه امنیت روانی و عاطفی در یک زندگی مشترک است را با آزمون و خطا به‌دست بیاوریم. فرار ازتنهایی و دوری از سرکوفت‌های ناشی از دیر ازدواج کردن را هم باید به دلایل آنها اضافه کنیم، هرچند بی‌صبری و تغییر سبک زندگی به مصرفی و تجملاتی عوامل مهم‌تری هستند. این روزها جوانان از الگوهای ازدواج موفق به‌شدت فاصله می‌گیرند. بحران‌های معیشتی و معضلات اقتصادی و عدم امنیت شغلی باعث می‌شود که الگوهای جدید در ازدواج جایگزین الگوهای پیشین شوند.

طلاق عاطفی و رواج الگوهایی از این دست در جریان زندگی مشترک باعث می‌شود تردید در ازدواج به یک فوبیا در برخی از آنها تبدیل شود. به هم خوردن الگوی استاندارد جوانان در سن ازدواج و حضور دهه شصتی‌ها در بالای هرم سنی ازدواج باعث ایجاد این تغییر الگوها می‌شود. مشت نمونه خروار جامعه مجازی هم گاهی باعث ایجاد تردیدهایی در ازدواج می‌شود، مردانی با پروتز و عاشق سلفی‌گرفتن از آفت‌های جدید دوران ما هستند، مردانی که دختران و زنان آنها را فاقد مسئولیت‌پذیری برای شروع یک زندگی سالم و بر مبنای عرف و اخلاق می‌دانند و با نسخه‌های امتحان نشده‌ای مثل ازدواج با مردان بالای ۶۰ سال، تلاش می‌کنند تا ازدواج ایمن‌تری داشته‌باشند.‌

پایان پیام

کد خبر : 67577 ساعت خبر : 11:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=67577
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات