پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفریخواه: اگر تا بهحال با یه هشتگ لاکچری زیر پستهاتون حس میکردین دهک اجتماعیتون تغییر کرده این روزها کارتون خیلی سختتر شده، یه اپلیکیشن تازه وارد دنیا آیتی شده که تنها هدفش نشون دادن طبقه اجتماعیتون به بقیه و درآوردن چشموچال بقیهست، یعنی اینجا خبری از تبادل اطلاعات بهدرد بخور نیس، عمق مکالمات دو نفر میتونه تا این حد باشه که: «سلام عسیسم خیلی ساعتت لاکژریه، میتونم بپرسم از سوییس خریدی یا ؟!» و جواب احتمالاً اینه که: «هیچ کدوم پدرم تو آخرین سفر فضاییش از سنگهای یادگاریش از ماه درستش کرده یه مال یه برند روسه.» و طرف از تک و تا خودش رو نمیاندازه و ادامه میده: «اِخیلی خوب درش آورده؛ آخه عین همینرو تو پاساژ گیشا دیدم، مطمئنی فیک نیس؟!»
ما هم مثل شما نمیدونیم دقیقاً کار این اپلیکیشن چیه، شاید یهجورایی ژن خوبها رو بهم پیوند میزنه.
در هر حال شما برای اینکه ثابت کنین خیلی لاکژری هستین باید اپلیکیشن رو متقاعد کنین که پول براتون علف خرسه و در بدو ورود هزینه یک میلیون تومنی رو پرداخت کنین و هر ۲۴ ساعت یکبار یه پست بذارین. از همه چیز پست بذارین یعنی میتونین از یه نیمرو با لوکیشن جزایر قناری هم پست بذارین ولی لوکیشن زدن رو فراموش نکنین، ۸۰ درصد لاکچریها به لطف لوکیشنشون تو این آمار اومدن، وگرنه اونها هم مثل ما معمولیها هنوز هم از گرفتن یارانه انصراف ندادن و هرچقدر هم دولت بهشون میگه بابا تو داری ماهی ۳ تومن از بابات دستی میگیری به این پولها احتیاجی نداری، گوششون بدهکار نیس که نیست.
بچه پولدارها بیشتر از اونچیزی که فکر میکنین به دیدهشدن احتیاج دارن یعنی اگر ما معمولیها با چند تا لایک و کامنت کارمون راه میافته اونها تو این مسیر هزینههای هنگفت میکنن. از نظر روانشناسی اپلیکیشنهایی با این تم که خودشیفتگی و نارسیسیم رو تو فرد تقویت میکنه باعث میشه که افراد تو جامعه منزویتر بشن و برای دیدهشدن و مهرطلبی مجبور بشن بیشتر سر کیسه رو شل کنن و با این اوضاع تشخیص دوستان واقعی از تقلبی براشون هیچوقت به سادگی امکانپذیر نیس!
پایان پیام