وام ازدواج یا بازی تدارکاتی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: محمدمهدی تندگویان؛ معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اظهارات عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص افزایش وام ازدواج به پانزده میلیون تومان، این اقدام را نیازمند بازبینی در ردیف بودجه‌های پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ دانست.

واقعیت همین‌است؛ تصویب طرح‌های شتابزده، تنها برای نمایش دادن یک ویترین رنگی و کلکسیونی از کارهای نشدنی در دولت‌ها، تنها باعث ناامیدی مردم از آنها می‌شود. نباید به هر بهانه‌ای طرح‌های شتابزده را تصویب کرد آن‌هم در حالی‌که بازماندگان شکست‌خورده در دریافت وام ده میلیونی ازدواج فراوانند، آن‌هایی که نه ضامن معتبر و نه گواهی کسر از حقوق دارند و در پاسکارهای بین ارگان‌ها و نهادها، همیشه نادیده گرفته می‌شوند.

تشویق جوانان به ازدواج باید جایی بیرون از حرف‌ها و شعارهای رنگی عملی شود. وزارت ورزش و جوانان باید نقشه‌های حمایتی و طرح‌های پشتبان بیشتری برای مسائل مربوط به ازوداج و اشتغال جوانان داشته‌باشد. فضای وزارتخانه ورزش و جوانان به شدت به نفع ورزشی‌هاست و پرونده پروژه‌های مربوط به جوانان سال‌هاست که کشوهای اداری خاک می‌خورد.

اعطای اعتبار و ایجاد ردیف بودجه‌ای یعنی به رسمیت شناختن مشکلات. این مشکلات مالی باید در ابعاد واقعی‌شان دیده شوند و برای رفع آنها فعالیت مستمر با دانشگاه‌ها، مراکز صنعت، وزارت تعاون و بنگاه‌های اقتصادی را در کل مسیر داشته‌باشیم. تغییر در ردیف بودجه پیشنهادی وام ازدواج باید توسط کمیسیون تلفیق مجلس انجام و همچنین باید محل دقیق تأمین این مبلغ از سوی نمایندگان مشخص و تعیین شود، این درحالیست که افزایش وام ازدواج به این میزان کمک شایانی به زوج‌های جوان خواهد کرد اما برای این افزایش وام باید به زیرساخت‌ها، مشکلات بانک‌ها در اعطا وام و ضمانت اجرایی دولتی آنها هم توجه کرد.

روی کاغذ این وام قرار است مشکلات و موانع سر راه جوانان را رفع کند، اما رسیدن به مرحله دریافت وام مانند گذشتن از هفت خان رستم است، همانقدر حماسی و سخت! ولی حسنش این‌است که از شما یک قهرمان واقعی می‌سازد و مثل خیمه زدن در اردوی آمادگی تیم‌ملی برای مبارزه با تیم‌های قَدَر دنیاست، لااقل ترستان از گرفتن زیریک خم مشکلات زندگی می‌ریزد.

پایان پیام

کد خبر : 65309 ساعت خبر : 9:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=65309
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات