شبکه‌ای در رادیو حذف نمی‌شود

شبکه‌ای در رادیو حذف نمی‌شود

معاون صدا در عین حال که حذف شبکه‌ای را برای آینده رادیو متصور ‌نشده است، از چهار طرح برای ایجاد شبکه‌های جدید خبر می‌دهد. او در این زمینه می‌گوید: ما برای حذف هیچ شبکه‌ای برنامه‌ریزی نداریم اما به دلیل مسائل و مشکلات مالی ابا داریم که شبکه جدیدی را هم ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حمید شاه‌آبادی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا شبکه جدیدی در رادیو افتتاح و یا حذف خواهد شد؟ توضیح داد: ما برای حذف هیچ شبکه‌ای برنامه‌ریزی نداریم. تمامی شبکه‌های موجود ما عصاره شبکه‌های قوی گذشته ما هستند. حال به دلایل خوب یا بد بعضی از شبکه‌ها تعطیل شدند و در قالب یک گروه و در دل یک شبکه دیگر قرار گرفتند، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای حذف شبکه نداریم.

وی در همین زمینه یادآور شد: چهار طرح برای ایجاد شبکه‌های جدید وجود دارد، اما به دلیل مسائل و مشکلات مالی ابا داریم که شبکه جدیدی را ایجاد کنیم؛ اما حتما در سال ۹۷ توجه ما این است که غنای موجودی خودمان را در این حوزه‌ها افزایش دهیم و همچنین ثبات جدی به بخش تولیدی خواهد بود.

حمید شاه‌آبادی گفت: آن چیزی که در این دوره انجام می‌شود بازگشت همه کسانی است که به هر دلیل از رادیو رفته‌اند. این افراد می‌توانند در چارچوب موازین کشور و در چارچوب ارزش‌های رسانه‌ای به رادیو بازگردند. جناب آقای سعید توکل هم در جلسه‌ای که با ایشان داشته‌ایم هر زمان که اراده کنند جایشان در رادیو ایران و یا هر شبکه‌ دیگر محفوظ است. رفاقت و صمیمیت نزدیکی با ایشان داریم و حتما جمع «جمعه ایرانی» یا «صبح جمعه با شما» که آن را با عنوان قدیمی‌اش می‌شناسم و همه دوران کودکی‌ام را با نوستالوژی این برنامه‌ها گذرانده‌ام، جایشان در رادیو محفوظ است. اگر از برخی ظرفیت‌ها استفاده نشده است که خیلی هم کم است، آن ظرفیت‌ها هم به رادیو باز خواهند گشت.

شبکه‌ای در رادیو حذف نمی‌شود

شاه‌آبادی درباره اینکه آیا تعاملی از سوی شبکه استانی شما در زمینه ساخت برنامه «جمعه ایرانی» صورت گرفته است؟ اظهار کرد: معاونت استان‌ها و دوستانی که در شبکه شما هستند، برنامه‌ای را بدون هماهنگی ما انجام نخواهند داد. فعلا برنامه‌ای مبنی بر اینکه جمعه ایرانی به فضای تلویزیونی منتقل شود، وجود ندارد و هیچ‌کدام از برنامه‌سازان ما در این فضا نیستند اما رادیو برای مدال‌هایی که قطره قطره با زحمت، تلاش و عقبه ۷۰ ساله خود به دست آورده، به عنوان سرمایه‌های خودش ارزش قائل است و هر مقدار از سرمایه‌ها کمی از رادیو دور شوند، حتما جایشان در رادیو خالی خواهد بود. بنابراین چنین چیزی نداریم که مصوبه‌ای برای آن داشته باشیم.

خوب است جمعه ایرانی در رادیو بماند

معاون صدا سپس تاکید کرد: هر کاری قرار باشد در معاونت استان‌ها صورت بگیرد، حتما با همفکری، ما را همراهی می‌کنند. مهم این است، اگر قرار است برنامه‌ای جدید شکل بگیرد، برنامه‌ای که عقبه‌ای دارد باید جای خودش باشد. البته ما ابایی نداریم رادیو همیشه نقش پیشتازی را ایفا کند و یک برنامه‌هایی را انجام دهد که مدل‌های دیگرش بخواهد در جای دیگری ساخته شود ولی در مجموع رادیو شنونده خودش را دارد. اگر ضعفی وجود داشته باشد و بخواهد به این ظرفیت، ظرفیت جدیدی اضافه شود، همچنان مستعد به پذیرش این روش است.

شاه‌آبادی با بیان اینکه اساساً بحث ساخت «جمعه ایرانی» در تلویزیون مطرح نبوده است، گفت: ما چنین درخواستی از سوی دوستانی که برنامه‌های رادیویی را در جای دیگر طراحی می‌کنند، نداشته‌ایم. آنها خودشان متقاضی چنین اقدامی هستند اما ما باید موافقت آن را داشته باشیم. مجموعه صحبت‌های ما دال بر این نیست که رادیو در این حوزه تضعیف شود. طبیعتا معاونت استان‌ها برای روز جمعه خودش می‌تواند برنامه‌ریزی کند و برنامه‌هایی را داشته باشد و از شخصیت‌های مختلف استفاده کند اما «جمعه ایرانی»، تیمی هستند که مردم با آنها در رادیو خاطره دارند، البته در مورد برخی برنامه‌ها می‌توانیم با بعضی از شبکه‌ها تعامل کنیم، اما با حفظ هویت و مرجعیت رادیویی؛ یعنی بخلی نداریم که این کار به شکل تصویری انجام شود اما در نهایت خواستگاه این برنامه رادیو است. اگر قرار باشد به مدل‌های دیگر انجام شود در اصل مشکلی با این موضوع نداریم. کماینکه پیشنهاداتی هم از شبکه‌ها در این زمینه شده است. اما باید توجه داشت که رادیو یک رسانه شنیداری است و اگر می‌خواهیم به غنای آن کمک کنیم باید وجه شنیداری‌اش به نحو تام و تمام حفظ شود. اینکه مخاطب از طریق شنیدن، باید همه پیام یک اثر هنری را دریافت کند، تصویر نباید بیاید و این فضا را تحت تاثیر قرار دهد.

پایان پیام

کد خبر : 77255 ساعت خبر : 2:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77255
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات