فوریت اشتغال زنان را دریابیم

فوریت اشتغال زنان را دریابیم

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: «در حال حاضر تعداد زنان تحصیلکرده بیکار در کشور ۳ برابر تعداد آقایان هستند که باید برای اشتغال آنها اقدامات جدی انجام داد.»

اشتغال زنان تحصیل‌کرده و فرصت‌سازی برای آنها را باید از ویترین شعارها جذاب انتخاباتی بیرون کشید و متن جامعه آورد. اشتغال زنان می‌تواند آنها را تبدیل به مادران با اعتمادبه‌نفس و همسران بهتری کند. به‌موازات افزایش اعتمادبه‌نفس برای حضور در جامعه زن‌ها تبدیل به الگوهای مؤثر جامعه می‌شوند و می‌توانند مانند یک بمب انگیزشی بزرگ در هدایت افکار سیال جامعه عمل کنند. زنان شاغل، زنان سرپرست خانوار و زنانی با مشاغل خانگی و زنان خانه‌دار می‌توانند از یک الگوی مؤثر بهره‌بری در جامعه استفاده کند و به پرورش استعدادها و به‌دست گرفتن مشاغل مرتبط با استعدادهای حرفه‌ایشان امیدوار باشند.

باید کلیشه‌های رایج زنانه مردانه را در یک جامعه امیدوار به حرکت رو به جلو کنار زد و پروژه انطباق در محیط کاری برای زنان را کلید زد. پرداخت وام برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای زنان و حمایت‌های دولتی از حضور زنان در عرصه‌های مختلف علم و دانش و صنعت می‌تواند بیانگر یک شروع تازه برای خیلی‌ها باشد. قرار است در کنار این بسته‌ها، دولت از صندوق‌های خانگی با همکاری بانک‌ها هم حمایت کند. انرژی زنان تحصیلکرده باید صرف دغدغه‌های ملی آموزشی و اقتصادی و صنعتی باشد.

تقسیم کار زنان در محیط‌های صنعتی باید براساس توانمندی‌های آنها صورت بگیرد قرار گرفتن در دایره زنانه و مردانه کردن مشاغل باعث می‌شود از بخش عظیمی از انرژی پنهان جامعه برای پیشرفت نادیده گرفته‌شود و به هدر رود. باید بپذیریم که حضور زنان شاغل در جامعه هیچ تعارضی با نقش همسری و مادری او در خانواده ندارد و در درازمدت می‌تواند اثرات سازنده‌ای رو ایفای این نقش‌های خاص در خانواده داشته باشد چرا که به‌موازات حضور پررنگ و واقعی در جامعه می‌توانیم به‌عنوان یک زن تخصیص انرژی در کل زندگی را فرا بگیریم و توانایی ذاتی مدیریت داخلی خانواده و مدیریت انگیزشی اجتماع را فرموله کرده و در زندگی شخصی و اجتماعی‌مان پیاده کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 75408 ساعت خبر : 8:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75408
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات