پخش کامل اختتامیه فیلم فجر راهکاری برای بازگشت اعتماد مردم

پخش کامل اختتامیه فیلم فجر راهکاری برای بازگشت اعتماد مردم

مدیر مسوول روزنامه «سینما» درباره پخش زنده مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم فجر از تلویزیون معتقد است: به دلیل اینکه نظارت و خط قرمز کمتری در شبکه «نمایش» وجود دارد، این شبکه به پخش برنامه‌های جشنواره ورود کرده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احسان ظلی‌پور به پخش مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از تلویزیون اشاره کرد و گفت: تلویزیون در این سال‌ها مراسم اختتامیه را پوشش نمی‌داد،‌ اما مراسم افتتاحیه را به دلیل اینکه برنده‌ای روی سن نمی‌آید و اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ نمی‌دهد، پخش کرده‌اند. پخش مراسم افتتاحیه امسال با کمترین سانسور همراه بوده است؛ البته اصل کار مراسم اختتامیه است که باید دید رویکرد تلویزیون چگونه خواهد بود.

او ادامه داد: زمانی که در برنامه «هفت» بودیم و برنامه تخصصی داشتیم، برای نشان دادن بسیاری از تصاویر در مراسم اختتامیه مانند مهمانان و کاندیداهایی که روی سن می‌رفتند یا جایزه می‌گرفتند، باید به این مساله توجه می‌کردیم که تلویزیون مشکل دارد یا نه.

پخش کامل اختتامیه فیلم فجر راهکاری برای بازگشت اعتماد مردم

مدیر مسوول روزنامه سینما با اشاره به بهتر شدن فضای تلویزیون برای پخش مراسم اختتامیه اظهار کرد: فضای تلویزیون نسبت به سه ـ چهار سال قبل در رابطه با هنرمندانی که ممنوع‌التصویر بودند، بازتر شده است؛ البته امسال چهره‌ای که ممنوع‌التصویر باشد، شاید جز یکی دو نفر نداریم. باید دید این رویکرد در برنامه‌های سینمایی که از جشنواره پخش می‌شود و همچنین اختتامیه به چه شکل است.

او اضافه کرد: ما نمی‌توانیم تنها با پخش مراسم افتتاحیه درباره رویکرد متفاوت تلویزیون نسبت به جشنواره فیلم فجر نظر بدهیم، به نظرم این مراسم هم با این که پخش مستقیم بود، اما چندین بار به استودیو می‌رفتند و برمی‌گشتند؛ البته باید گفت پخش زنده این مراسم از تلویزیون هم اتفاق مهمی بود و باید دید در روزهای آینده و اختتامیه چه اتفاقی می‌افتد.

ظلی‌پور به نقش شبکه‌های اجتماعی در پخش مراسم‌ جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی مراسم افتتاحیه و اختتامیه را بطور زنده در اینستاگرام پخش می‌کنند و همچنین ظهور تلویزیون‌های اینترنتی نیز موثر است. دو سال است که اختتامیه و افتتاحیه بطور مستقیم از طریق این شبکه‌ها پخش می‌شوند و مردم می‌بینند. به هر حال نشان ندادن این مراسم‌ از تلویزیون باعث بی‌اعتماد شدن مردم می‌شود که در این سال‌ها وجود داشته و ممکن است ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: در واقع مردم از طریق راه‌های مختلفی می‌توانند بفهمند چه کسی به روی سن می‌آید، چه حرفی زده می‌شود و پوشش بازیگران چگونه است.

مدیر مسوول روزنامه سینما با بیان اینکه پخش زنده این مراسم بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: تلویزیون خط قرمزهایی دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، اما ناظر پخش می‌تواند این مراسم‌ را به گونه‌ای به روی آنتن ببرند که اگر فردی پوشش مناسبی نداشته باشد از او تصویر لانگ‌شات بگیرند،‌ اما قطع کردن برنامه درست نیست.

او اضافه کرد: در جشنواره دو سال پیش مصطفی کیایی جایزه سیمرغ مردمی را گرفت و به دلیل حرفی که زد،‌ برنامه را قطع کردند. این اتفاق عجیب و بدی است که برای حرفی که زده می‌شود،‌ آنتن را بگیرند. در واقع تماشاگر حساس‌تر می‌شود که بفهمد آن هنرمند چه حرفی زده است و از طریق شبکه‌های اجتماعی،‌ روزنامه و سایت‌ها از آن مطلع می‌شود.

ظلی‌پور اظهار کرد: مسؤولان باید آگاه باشند که با گسترش فضای مجازی مردم همه چیز را می‌بینند بنابراین حداقل باید مراسم را کامل پخش کنند،‌ اما می‌توانند تصویری را از دور نشان دهند. اگر این مساله جا بیفتد،‌ اعتماد سلب شده مردم به تلویزیون برمی‌گردد و آن‌ها تلویزیون را تماشا خواهند کرد.

مدیر مسؤول روزنامه سینما به نقش مدیران تلویزیون اشاره کرد و گفت: مدیران نمی‌توانند کمک بکنند و آن‌ها تصمیم‌گیرنده نیستند. همچنین خط قرمزهای شبکه‌ها با هم فرق دارد. افتتاحیه را شبکه نمایش پخش می‌کند اما به نظرم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مراسم افتتاحیه حتی با سانسور از شبکه یک،‌ دو و سه پخش شود.

او ادامه داد: مهمان‌هایی که به شبکه‌های مختلف می‌آیند،‌ تقسیم‌بندی می‌شوند. برای مثال، در برنامه هفت زمانی که می‌خواستیم مهمانی دعوت کنیم گفتند به شبکه سه نمی‌تواند بیاید،‌ اما در شبکه چهار می‌تواند حضور داشته باشد. در واقع به این شکل تقسیم‌بندی شده است و مدیران مقصر نیستند.

ظلی‌پور به دلایل این تقسیم‌بندی در شبکه‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: به نظر آن‌ها برخی شبکه‌ها کمتر دیده می‌شوند. به عنوان مثال، شبکه چهار برنامه‌ای را پخش می‌کند که برای قشر فرهیخته است. بنابراین برخی مهمانان اجازه دارند که به این شبکه بیایند اما در شبکه سه نمی‌توانند حاضر شوند.

او ادامه داد: شبکه نمایش و شما که به پخش برنامه‌های جشنواره و آوردن سلبریتی‌ها ورود کرده‌اند،‌ به این دلیل است که خط قرمزها و نظارت کمتری دارند. در واقع این اتفاق آگاهانه پیش می‌آید. البته این مساله نکته مثبتی است و باعث می‌شود که خط قرمزها کمرنگ‌تر شود اما باید ادامه پیدا کند و به شبکه‌های دیگر منتقل شود.

پایان پیام

کد خبر : 77934 ساعت خبر : 2:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77934
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات