پیک نوروزی و کابوس بچگی

چقدر خوب که قرار نیس باباها و مامان‌ها تمام سیزده‌به در ریاضی حل کنن و نقاشی بکشن و صفحات پیک‌نوروزی  رو رنگ کنن. راستش همه این سال‌ها می‌خواستم به مامان بگم به عید و تعطیلی‌ش بیشتر از من احتیاج داره.

پایگاه خبری گلونی؛ مهدیسا صفری‌خواه: رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده پیک‌های نوروزی در تثبیت و تعمیق یادگیری چندان نقشی نداشتند گفت: «داستان‌خوانی و داستان‌گویی جایگزین پیک‌های نوروزی می‌شود. همچنین ویژگی‌های کتاب مناسب را به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد تا از معرفی کتب نامناسب خودداری شود.»

پیک‌های نورزوی کابوس بزرگی بودن؛ خدا رو شکر که قراره از سر بچه‌هامون رفع بشن. دغدغه مگه تو درس و مشق نداری مامانم از یه‌هفته قبل از تعطیلات عید شروع می‌شد و تا پایان روز سیزدهم با همون شدت ادامه داشت. این‌قدر تکرارش می‌کرد که هیچ وقت لذت پول عیدی پدربزرگ درست و حسابی به دلم نمی‌نشست.

دلم می‌خواست تو بچگی به این فکر کنم که با عیدی‌هام قراره چی کار کنم که مامان مثل پیام‌بزرگانی وسط رؤیاهام می‌اومد و می‌گفت مگه تو مشق نداری؟ انگار یه‌جوری استفهام انکاری بود می‌دونست که مشق ندارم به جاش پیک نوروزی دارم و من هم خوب می دونستم که چه‌کسی آخرین روز عید قراره پیک‌ها رو حل کنه اما هیچ وقت مامان کم نیاورد و عقب نکشید و حتا یک‌روز هم تو عید نشد که این جمله رو جا بندازه. وسط عروسک‌بازی با دخترخاله‌هام؛ وسط پاتک به موزها تو دهه شصت، وسط چشم غره‌هاش وقتی که من به بابابزرگ شکایت می‌کردم که می‌خوام پیشش بنشینم و برام قصه بخونه؛ یادم می‌آورد که مشق دارم.

حالا قراره عید بهتری برای بچه‌هامون ساخته بشه. انگار آموزش‌وپرورش هم به این نکته رسیده که جنس قصه‌های بابابزرگم از حفط کردن جدول ضرب و یاد گرفتن حالت مواد و دربه‌در خونواده‌های آقای هاشمی از کازرون تا نیشابور تأثیرگزارتره.

چقدر خوب که قرار نیس باباها و مامان‌ها تمام سیزده‌به در ریاضی حل کنن و نقاشی بکشن و صفحات پیک‌نوروزی  رو رنگ کنن. راستش همه این سال‌ها می‌خواستم به مامان بگم به عید و تعطیلی‌ش بیشتر از من احتیاج داره. به اینکه کرکره ذهنش رو بکشه پایین و چند روزی تو دنیای خودش بشه؛ برای دلش زندگی کنه. حیف که دیر شد. خوبه که بچه‌هامون این فرصت رو دارن که تو عید بهمون بگن که این‌قدر حرص درس و مشق‌شون رو نخوریم.

پایان پیام

کد خبر : 80824 ساعت خبر : 2:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=80824
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات