کشف پرندگان تاکسیدرمی در آمل+طنز شنیدنی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که بیش از ۶۰ قطعه پرنده تاکسیدرمی از شکارچی متخلف آملی کشف شد.

یه چک بکنید ببینید این همونی نیست که رفته بود جنگل گرسنه‌اش بود آتش روشن کرد و بیست هکتار جنگل رو خورد یا سوزوند؟ به هرحال این بنده خدا در واقع داره خدمت می‌کنه. داره نیاز جامعه رو پاسخ می‌ده.

نمی‌خواد کسی دست خالی بره. نمی‌خواد امید هیچ فردی رو ناامید کنه. الآن تقاضای جامعه زیاد شده. بگه نه؟ بگه من پرنده ندارم، این درست نیست. وگرنه خودش اصلاً به این کار علاقه نداره. بره کاکایی و چلچله دریایی و  شونه به سر و سار و سبزه‌قبا و مرغابی و اینا رو بکشه، خشک کنه، بدنشون رو خالی بکنه، با مواد دیگه پر کنه، به‌خاطر پنجاه هزار تومن؟ این فقط می‌خواد به مردم خدمت کنه.

در ضمن شما چرا دقت نمی‌کنید که چقدر مردم با بردن این پرنده‌های خشک شده به منازلشون با طبیعت و حیات‌وحش آشنا می‌شن!؟

یعنی پرنده تاکسیدرمی شده رو می‌برن می‌ذارن توی جا کتابی و هرکس هم که می‌آد می‌گن مثلاً اسم این پرنده سبزه‌قباست. جاکتابی اسمش روشه. جاکتابی یعنی جای پرندگان تاکسیدرمی شده. توقع کهنداری مردم برن کتاب بخرن و توی کتاب، عکس ببینن اطلاعاتشون زیاد بشه که؟ عکس هیچ وقت خود اون طبیعیش نمی‌شه برادر من. بعد این بنده خدا شاید داره برای موزه‌های تاریخ طبیعی خانگی فعالیت می‌کنه.

الآن کمپین راه می‌افته اسمش گذاشته می‌شه مثلاً حیات وحش در خانه. این‌طوری دیگه افراد خودشون تصمیم می‌گیرن زنده داشته باشن یا خشک شدش رو داشته باشن.  این‌طوری دیگه نام و یاد و تصویر و خود این جانداران تا ابد با ما هست و از دید برخی، از انقراض این پرنده‌ها هم جلوگیری می‌شه.

اصلاً حیف نیست این پرنده‌های به این زیبایی در طبیعت رها شده باشند و کسی آنها رو نبینه؟ به نظرم بعضی از پرندگان کاملاً به درد دکور می‌خورن یعنی یه چیزی مثل چراغ راهنمای ماشین که برای دکور گذاشتند، کسی هم استفاده نمی‌کنه. این‌ها هم به درد همین می‌خورند که بیان در منزل ما و به زندگی ما رنگ و لعاب ببخشند.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 82329 ساعت خبر : 2:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82329
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات