آرزو، پلنگ رودسر کشته شد+رادیو گلونی

یکی از مهم‌ترین خبرهای سال ۹۶ کشته شدن آرزو پلنگ ایرانی رودسر بود.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که آرزو پلنگ رودسر در درگیری با یک حیوان وحشی دیگر کشته شد. پلنگی که حدود ده ماه پیش مجروح پیداش کرده بودن، با اینکه فکر نمی‌کردن زنده می‌مونه، درمان شد و تحت درمان قرار گرفت و حدود دو ماه پیش هم آزاد شده بود. اما حالا لاشه این حیوان پیدا شد. به هرحال آرزو، آرزو ماند. شاید این از معدود مواردی باشه که همه‌مون از کشته شدن یک حیوان ناراحت هستیم. چون معمولاً سمت برخی‌مون در این اتفاقات، کشنده هست.

حالا کاری ندارم برخی الان ناراحت شدند که یک حیوانی پیدا شده که در کشتن جانداران زده روی دست برخی از آدم‌ها. به هرحال جای ناراحتی هم داره چون قبلاً این شکارچی‌های غیرمجاز بین خودشون رقابت می‌کردن الان باید با غیرآدمیزاد هم رقابت کنن. خب شرایط بسیار سخت شده. الان اتحادیه پلنگ‌کشان ایران پیام می‌ده می‌گه این یکی رو دیگه ما بی‌تقصیریم. یه بار هم که ما شکارچی‌ها کاری نداشتیم، طبیعت نمی‌ذاره که این‌ها زنده بمونند.

در حال حاضر دارن بررسی میکنن که کدوم حیوون مسبب کشته‌شدن این هست. اما در تصاویری که دیده می‌شه، تیغ‌های تشی، در بدنش دیده می‌شه. الان ما منتظریم تا مشخص بشه دقیقاً کدوم حیوان مقصر بوده تا در دفاع از آرزو، بریم نسل اون حیوون رو منقرض کنیم و درسی بدیم که دیگه هیچ حیوونی جرات نکنه به نورچشمی ما بد نگاه کنه. از اونجایی که جانداران دیگه خلاف آدمیزاد برای تفریح حیوان نمی‌کشن، احتمالاً این کار هم دلیلی داشته. شاید مثلاً میخواسته که به ما بگه ببین چه حسی داره وقتی یکی رو دوست داری، از دست می‌دی!؟ این همه زدید تمام کس و کار ما رو کشتید حالا اونی که شما دوست دارید رو من نمی‌ذارم زنده بمونه.

زمان کشته شدنش هم عجیبه. یعنی دو روز بعد از اینکه اعلام شد حالش خوبه، خبر اومد که کشته شده. این نشون میده که چقدر فاصله خنده تا گریه ما کمه. در چنین زمونه‌ای، حالا هی برید پرنده شکار کنید، الان تیغ اون تشی‌ها رفت توی تن جانداری که ما دوست داشتیم، فردا نوک اون پرنده‌هایی که همین طوری داریم قتل عامشون می‌کنیم یه جور از خجالت همه‌مون درمیاد…

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی نوشت

پایان پیام

کد خبر : 84563 ساعت خبر : 0:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84563
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات