گربه وحشی در تالاب کانی برازان مهاباد+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که یک قلاده گربه وحشی یا گربه دشتی که از گربه‌سانان نادر هست، در تالاب کانی برازان مهاباد دیده شد. من قبلاً فکر می‌کردم فقط یک سری حیوانات خاص تحت تعقیب هستند. بعداً که خبرها رو می‌خوندم دیدم نخیر، بعضی‌ها اصلاً کاری ندارن اونی که دنبالش هستن چیه؟! همین که جاندار محسوب می‌شه کافیه. حالا این حیوونی هم معلوم نیست در این مدت کجا رفته قایم شده، اصلاً غذاش رو چه جوری تهیه می‌کرده. ما چقدر دنبالش می‌گشتیم! بعد کجا دیدیمش، کنار یک تالاب بین‌المللی که نخستین سایت پرنده‌نگری در ایران هست.

الان به جایی رسیدیم که این موجودات نادر رو که می‌بینیم تعجب می‌کنیم. همراه این تعجب، سه دسته می‌شیم. یه گروه ناراحت می‌شن که چرا رکوردی که دستشون بود رو از دست دادن. یعنی تا دیروز از افتخاراتشون این بود که فلان جاندار رو منقرض کردن، خیلی هم تلاش می‌کردنا… اما الان دیگه با دیدن این‌ها می‌گن این افتخار دستشون نیست. یه گروه دیگه خوشحال می‌‌شن که فرصتی فراهم شده رزومه‌شون در نابودی حیات وحش پربارتر کنن. یعنی تا دیروز به گربه سر کوچه‌شون هم رحم نمی‌کردن الان دیگه اون واسه‌شون تکراری شده. فقط گروه سومی هستن که خوشحالن که هنوز یک حیوون منقرض نشده که گروه اول و دوم با این‌ها دشمنی دارن.

اینکه برخی به دنبال این موجودات هستن همیشه به معنای این نیست که می‌خوان از بین ببرنشون. نخیر. بلکه می‌خوان زنده بگیرن بعد به عنوان حیوان خانگی بفروشن. چون دیگه مدتهاست هر چیزی که هست آوردیم توی خونه‌ها. فقط همین گربه دشتی مونده که خب ندیده بودیمش. وگرنه کم کاری نکردیم. طرف همین گربه دشتی رو می‌آره خونه اش بعد میذارش توی قفس بهش سالاد کاهو میده. می‌گه این همه چی می‌خوره! اهلیه اهلیه. یا مثلاً می‌گه من یه گربه در حال انقراض دارم اونقدر قرمه سبزی دوست داره که نگو. فلان ادویه که بریزم روش که دیگه نمی‌دونی چی کار می‌کنه!

الان همین گربه دشتی که اومده تعجب کرده! مثل این‌هایی که چند سال ایران نبودن داره می‌گه همه چی عوض شده، اینجا مثلاً آب بود، حیوانات دیگه بودن، جنگل بوده، الان دیگه نیست. فعلاً داره خاطرات دوران کودکی‌اش رو مرور می‌کنه. شاید هم اومده بررسی کنه ببینه اوضاع چه جوریه. همین که دیده شده باز هم خبر خوبیه.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 83959 ساعت خبر : 0:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83959
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات