چراغ قرمز خوردنی

رییس انستیتو تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور ضمن توضیح درباره تدوین تعاریف کالاهای آسیب‌رسان از نصب چراغ راهنمای تغذیه برای تمام کارخانجات تولید غذا تا پایان سال خبر داد.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: فقط بی‌زحمت یک راهنمای استفاده از این نشانه‌ها را هم روی بسته همان مواد غذایی قرار بدهید که کار ما و خودتان را راحت‌تر کنید. چون اگر با تعاریف این روزها از قوانین راهنمایی و رانندگی بخواهیم از این بسته‌های غذایی استفاده کنیم ظرف ۴۸ ساعت حتماً سم بوتولیسم وارد بدنمان می‌شود و به کمای درجه ۳ می‌رویم و باقی قضایا.

شما مجسم کنید آبلیمو صنعتی که در قدرت با اسید سولفوریک غلیظ رقابت می‌کند بخواهد، چراغ زرد بگیرد. یعنی با احتیاط مصرف شود، جوری که وقتی تبدیل به کود شدید، ضرر برای محیط زیست نداشته‌باشید.

مشکل اینجاست که وقتی ترافیک مواد غذایی زیاد شد؛ این انستیتو به صورت دستی رنگ چراغ رو از زرد به سبز سازگار با محیط زیست تغییر بدهد. مثلاً به زعفرانی که از کلاله بلال ساخته شده، اصلاً رنگی نمی‌شود اختصاص داد. فقط می‌شود به سازنده‌ش مدال خلاقیت و نوآوری داد.

این‌جوری فوقش باید به شیر پالم‌دار یک رنگ چراغ قرمز بدهید که آن ‌هم در تعبیر عمومی یعنی بعد از ساعت ۱۲ شب به بعد که کسی در معابر نیست می‌شود با احتیاط مصرفش کرد و از رنگ چراغ قرمز صرف‌نظر کرد.

پایان پیام

کد خبر : 87539 ساعت خبر : 8:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87539
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات