بیرانوند معرف فرهنگ اصیل لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی: علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس تهران از آن افراد سرشناسی است که نه‌تنها ریشه و زادگاه خود را فراموش نکرده است بلکه هربار و به هر بهانه‌ای سعی دارد نسبت شهر، نژاد و زبان خود ادای احترام کند. هرجا که می‌رسد زیر آواز می‌زند و لری می‌خواند و با افتخار لر بودن خود را با تمام وجود به رخ همه می‌کشاند. بیرانوند حالا بیشتر از هرکس دیگری ایرانیان را با زبان شیرین لکی و مینجایی آَشنا می‌کند.

علیرضا بیرانوند: من لرم

هم در گذشته و هم در حال حاضر ورزشکاران، هنرمندان و افراد مشهوری بودن و هستند که فرهنگ بومی و نژادی خود و حتی زادگاه خود را مخفی می‌کنند. نمونه این افراد خواننده سرشناسی است که در برنامه پربیننده‌ای خود را چنان به درودیوار زد که نام زادگاه و قوم خود را به‌زبان نیاورد که همه را نگران کرد که مبادا مشکلی برایش به‌وجود بیاید.

در نقطه مقابل او علیرضا بیرانوند است که در صفحه فضای مجازی خود می‌نویسد: “بنازم مردمان پاکمان را. تمام مردمان لر زبان را. کسانی که اصل و ریشه دارند. زلال و سبز. دل لر آسمانی، صاف و آبی است. دل لر اهل نیرنگ و ریا نیست. بزرگ و سربلند و پاک و والا. دلی پرشور دارد. مثل دریا. همیشه لر جماعت هر کجاهست صبور و مهربان و با وفاهست. ز کنگاور گرفته تا گناوه دلِس پاک و زلاله جور آوه ز کلهرهای کرماشان و لک‌ها. بیا تا خاک ایلامِ مُصَفا. ز خاک خانقین تا بختیاری، دل ما مهربان و گرم و جاری. لران مینجایی و ثلاثی همه از نسل عیلامیم و کاسی. اگر چه دور از هم اوفتادیم دوباره در هوای اتحادیم. کریم‌خان؛ لطفعلی‌خان، آریوبرزن. به خود می‌بالم از اینکه لرم. (با افتخار بچه خاک پاک لرستانم)”

علیرضا حاشیه‌های فراوانی داشته است. دلیل این حاشیه‌ها هم خوی ساده و نداشتن مشاوران مناسب است. اگر بیرانوند همین نقطه ضعف را پوشش دهد می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای لرستان باشد.

بیرانوند جام جهانی را در پیش دارد. جایی که می‌تواند روزهای درخشانی برای او باشد. موفقیت او برای لرستان هم باعث خوشحالی است. او و وحید امیری خوشبختانه توانسته‌اند تاکنون برای لرستانِ سربلند، چه از نظر فرهنگی و چه ورزشی افتخارآفرینی کنند و باید با همین روند تا جام جهانی پیش روند چون همانگونه که آنها در گرو دیراشان دارند، هم‌دیارانشان هم دل به موفقیت آنها بسته‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 90631 ساعت خبر : 3:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90631
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات