کتاب طنز پاپاراتزی را بخوانید و لذت ببرید

از شما می‌خواهم کتاب «پاپاراتزی» را بخرید و بخوانید. من ضمانت می‌کنم که لذت خواهید برد.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: تیرماه سال ۹۳ نخستین جلسه مکتب‌خانه طنز در حوزه هنری برگزار شد. محسن فراهانی از همان جلسه اول آمد و کم‌کم خودی نشان داد و تبدیل شد به بهترین فرد مکتب‌خانه.

او از همان روز اول نشان داد که اگر حرف گوش بدهد طنزنویس خوبی خواهد شد. او حرف گوش کرد و از اخلاق و رفتار من ناراحت نشد. از ایراد گرفتن ناراحت نشد. تمرین کرد و نوشت.

من با محسن چند چیز را طی کردم. یکی این که تا نگویم هیچ جا ننویسد. او سه سال گوش کرد و ننوشت. به او گفتم کتاب زیاد بخواند و زیاد خواند. از او خواستم که زیاد بنویسد و زیاد نوشت و تمرین کرد.

سه سال به همین روال گذشت. یعنی سه سال به مکتب‌خانه آمد و جز آنجا که گاه می‌گفتم، ننوشت و صبر کرد. بعد از سه سال کم‌کم هوایی شد که برود در مطبوعات بنویسد اما باز هم به حرف من اعتماد کرد. زمستان پارسال اما یک بار به من اعتراض کرد که وقت نوشتن است و گله کرد که همه را معرفی کرده‌ای به این ور آن ور اما من را نه. برایش یک پپسی خریدم و آرام شد. یک روز دیگر باز غر زد که خسته شده‌ام و هی غز زد تا دیدم راست می‌گوید و دیگر وقتش رسیده است.

به او گفتم خوب‌های فلان ستونت را جمع کن. جمع کرد. شاید خودش هم فکر نمی‌کرد که آن چیزهایی که نوشته است باارزش باشند. همان پارسال به امید مهدی‌‌نژاد زنگ زدم و گفتم کتاب خوب دارم از نویسنده خوب. محسن را می‌شناخت البته. لطف کرد و گفت اگر تو می‌گویی خوب است یعنی خوب است. امید که متخصص طنز است و با کسی تعارف ندارد، کتاب را خواند و پسندید.

روزی که به محسن گفتم قاف کتابت را چاپ می‌کند جواب داد خیلی ممنونم. یعنی اگر به شتر این جمله را می‌گفتم لب‌هایش را غنچه می‌کرد لااقل. البته می‌دانم که از سر ذوق چیزی نگفت وگرنه ماچم می‌کرد.

خلاصه که یک نویسده طنز خوب وارد عرصه شده است. کسی که راه را از اول طی کرده است و حالا قلمی دارد سرشار از تکنیک‌های طنز، شوخی‌های خوب و دایره لغات گسترده. کسی که حالا خودم از مسابقه با او هراس دارم از بس خوب می‌‌نویسد.

از او ممنونم که در مقدمه کتاب از من نام برده است. محسن فراهانی خودش قدر استعدادش را دانست و با مطالعه زیاد در محضر بزرگان طنز شاگردی کرد. من فقط نگذاشتم از خاکی برود.

از شما می‌خواهم کتاب «پاپاراتزی» را بخرید و بخوانید. من ضمانت می‌کنم که لذت خواهید برد. همین هفته برایش جشن رونمایی هم می‌گیریم و خبر می‌دهیم.

پاپاراتزی را از غرفه قاف بخرید: شبستان، راهرو ۵، غرفه ۲۲۹
پایان پیام

کد خبر : 90760 ساعت خبر : 7:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=90760
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات