تعویض زنان به خاطر گلزنی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: زنان نمی‌خواهند روی نیمکت ذخیره‌های جامعه بنشینند. آنها فرصت بازی می‌خواهند، فرصت گلزنی و بازی منصفانه یا همان Fair Play. آنها را از روی غرض‌ورزی و از بیم گلزنی به حریفان میانه بازی تعویض نکنید.

زابیواکای بداقبال

امروز شنیدم که زابیواکا برنامه ویژه جام‌جهانی است که از شبکه اینترنتی آیو اسپرت پخش می‌شود تا اینجا همه چیز طبیعی و عادی جلوه می‌کند اما به این قسمت که می‌رسیم سنسور بعضی‌ها فعال می‌شود؛ این برنامه با اجرای آزاده صمدی روی آنتن می‌رود. ظاهراً زابیواکا، عروسک نماد شانس بازی‌های جام جهانی برای آزاده صمدی جواب نداد.

وقتی که رٶیاها می‌میرند

خبر را دوباره می‌خوانم، شوکه می‌شوم و چیزی شبیه یک هیجان زیر پوستم را قلقلک می‌دهد. وقتی خبر از حذف آزاده صمدی از اجرای این برنامه به بهانه استفاده ابزاری از زن می‌گوید، رٶیاهایم دوباره از درون فرومی‌پاشند.

توقف به بهانه‌های عجیب

خبرهایی از این دست دیر به‌گوش می‌رسند، شاید اقدام محتاطانه مدیران تٱمین محتوای سایت آیو اسپرت باعث شد حالا خبر حذف آزاده‌ صمدی از اجرای زابیواکا را بشنویم. برای من که نیمی از ساعات روزم را در اینترنت هستم اینکه خبر اجرای آزاده صمدی همان روز اول به‌گوشم نرسیده، کمی عجیب بود.

کمپین‌های نصفه ونیمه زنانه

واقعیت این است که کمپین خانم گزارشگر و اجرای آزاده صمدی در کشور می‌تواند یک سکوی پرتاب بزرگ باشد. برای اینکه حسن نیت جامعه را به زنان نشان بدهیم و بگذاریم چشم هایمان به دیدن زنان هم شانه مردان در جامعه بیشتر عادت کند.

حاشیه‌ها و موج‌ها

کمپین خانم گزارشگر هم قرار بود راه را برای تربیت نسل اول زنان گزارشگر ورزشی و فوتبالی کشور آماده کند، حالا در سکوت دنبال می‌شود از آن هیجانات و تبلیغات محیطی خبری نیست. فضای مردانه جامعه به شدت دوقطبی شده و طرفداران و مخالفان کمپین سعی می‌کنند با همه قوا یکدیگر را متقاعد کنند.

بدقلقی نکنید

راه سختی را شروع کردیم. قرار نیست با این بدقلقی‌ها عقب بکشیم. حضور زنان طرفدار این روزها ابعاد پیچیده‌تری پیدا کرده. بعد از مطالبه حضور زنان در ورزشگاه‌ها توسط خود آنها، این‌روزها زنان کشورم برای احیای هویت زنانه‌شان در جامعه گام های مهمی برمی‌دارند.

ما فرزندان این خاکیم

خط و نشان‌ها علیه زنان را کنار بگذارید و اجازه بدهیم ما خودمان را در قالب‌های منطبق بر عرف و ضوابط جامعه امتحان کنیم. فرصت این آزمون و خطا را از ما نگیرید. نگذارید مسئله اجتماعی حضور زنان به یک بحران ملی تبدیل شود. بحرانی که دشمنان از آن در جهت استخراج منافعشان استفاده می‌کنند. آزاده صمدی‌ها را روی آنتن ببرید. آنها فرزندان همین خاک هستند. با ما مثل یک مریخی که هیچ زبان مشترکی با شما ندارد، رفتار نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 95061 ساعت خبر : 7:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95061
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات