دانشجویان افغان ایران را خوشحال کردند

دانشجویان افغان با رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی در کنکور کارشناسی ارشد پیامی بزرگ صادر کردند: تهران وطن است همان طور که کابل وطن است.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: باید بگویم که روز به روز داریم بهتر می‌شویم. روز به روز مرزهای میان افغانستان و ایران کمرنگ می‌شود و به روز به روز بیشتر دست در دست هم می‌نهیم.

شاید سال گذشته اگر چنین چیزی می‌نوشتم باز هم کسانی می‌آمدند و حرف‌های نژادپرستانه می‌زدند اما زیر نوشته‌ام درباره دانشجویان افغانستانی آن قدر کامنت خوب درج شد که بغض کردم.

در اینستاگرام درباره دانشجوهای افغان نوشتم:

«عکس یادگاری

چند دهه با تحقیر نگاهشان کردیم و گفتیم باید بروند اما آنها متولد ایران بودند و وطن اول‌شان ایران بود. جایی نداشتند بروند.

آنها هم که از افغانستان آمده بودند سال‌ها با شرافت در ایران زندگی کرده‌ بودند و ایران ما را ساختند.

حالا آنها مایه فخر هستند. خدا می‌داند که این اتفاق، یعنی تحصیل افغان‌ها در ایران چه قدر می‌تواند برای دو کشور برکت داشته باشد. آنها حالا رتبه‌های تک رقمی کارشناسی ارشد ایران هستند.
به احترامشان قیام کنید.»

بعد از این نوشته سیل پیام‌های خوب شروع شد. ایرانی‌‌هایی که بین خود و افغان‌ها مرز و فاصله‌ای نمی‌بینند. اول آدم بودن را می‌بینند و بعد به جای ایجاد فاصله کردن این هم همه تاریخ و فرهنگ و زبان مشترک را می‌بینید و برای افغان‌ها خوشحال هستند.

دانشجویان افغان با رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی در کنکور کارشناسی ارشد پیامی بزرگ صادر کردند: تهران وطن است همان طور که کابل وطن است. فردوسی وطن است مانند ناصرخسرو که وطن است.

امیدوارم این جو مثبت ادامه پیدا کند و افغان‌ها روز به روز ایران را بیشتر دوست بدارند.

ایران و افغانستان متحد از هر نیروی نظامی قدرتمند‌تر است. من یقین دارم روزی مرزهای بین دو کشور آن قدر کمرنگ خواهد شد که کسی به خاطر نیاورد روزی مرزی وجود داشته است. این قدرت فرهنگ است و قدرت مردم‌داری.

پایان پیام

کد خبر : 93353 ساعت خبر : 0:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93353
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات