نگران نباش کلا چهار سال طول می‌کشد

وقتی اصرار مرا دید گفت: «نگران نباش کلا چهار سال طول می‌کشد».

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: مصاحبه یک زن کارآفرین را در تلویزیون تماشا می‌کردم.

این زن که مالک بزرگترین کمپانی اندونزی و معاون رییس جمهور بود درباره اهمیت فعالیت زنان در اقتصاد سخن می‌گفت و اینکه در کشورش زنان معمولا در پشت سر مردان قرار می‌گیرند و راه برای پیشرفت آنان در عرصه اقتصاد مهیا نیست.

ناخوداگاه به یاد روزی افتادم که برای اولین بار فکر تاسیس شرکت به مغزم خطور کرد و تصمیم گرفتم که از شغلم استعفا بدهم و یک کمپانی تبلیغات تاسیس کنم.

با مشقت‌های فراوان فرم‌های مربوط به ثبت شرکت را پیدا کردم و پُر کردم. بعد که به اداره مذکور مراجعه کردم فهمیدم فرم‌های مربوط به سایت قدیمی بوده و قرار است چند ماه دیگر فرم‌های جدید جایگزین شود.

شش ماه بعد دوباره مراجعه کردم این بار مسئول مربوطه فرصت نداشت که جوابگو باشد وقتی اصرار مرا دید گفت: «کار شما به این قسمت مربوط نمی‌شود شش ماه بعد بیا».

شش ماه بعد دوباره رفتم مسئول مربوطه عوض شده بود. دوباره تمام مراحل پرونده را توضیح دادم. این بار مسئول جدید گفت: «اصلا اداره را اشتباه آمده‌ای و باید بروی فلان وزرات‌خانه که آدرسش را شش ماه بعد در برد اعلام می‌کنیم».

شش ماه بعد آدرس را پیدا کردم و به فلان وزرات‌خانه رفتم. در بدو ورود مسئول مربوطه گفت: «آدرس را درست آمده‌ای ولی دوسال طول می‌کشد تا نوبت پرونده‌ات برسد» وقتی اصرار مرا دید گفت: «نگران نباش کلا چهار سال طول می‌کشد».

تصمیم گرفتم به رییس اداره مراجعه کنم مسئول دفترش گفت: «تا شش ماه بعد وقت ملاقات ندارند».

شش ماه بعد مراجعه کردم مسئول مربوطه گفت: «سوپیشینه ات را بیاور و یک هفته بعد بیا».

یک هفته بعد رفتم. مسئول مربوطه گفت:«حالا برو یک قطعه عکس سه در چهار بیاور» یک هفته بعد دوباره رفتم این‌بار گفت: «شش  عدد عکس باید بیاوری با زمینه رنگی».

تصمیم گرفتم این دفعه زنگ بزنم و لیست کلیه مدارک را بپرسم و یک‌باره بروم ولی صدای ضبط شده جواب داد «شش ماه بعد بیا».

شش ماه بعد دوباره رفتم مسئول مربوطه گفت: «حالا اسم سه سیلابی بیاور که تکراری نباشد و سه هفته بعد دوباره بیا»

سه هفته بعد دوباره برگشتم. مسئول مربوطه گفت: «مصوبه جدید آمده که باید مدیرعامل آموزش دیده باشد برای همین یک کلاس آموزشی گذاشتیم که هزینه‌اش را می‌دهید بعد که در امتحان قبول شدید یک سال بعد می‌آیید ولی قبلش دوباره سوپیشینه بیاورید چون مهلت سوپیشینه تمام شده».

خلاصه بعد از سه سال مجوز لازم را گرفتم ولی فقط شش ماه طول کشید تا برای بازدید از فلان وزارت خانه به دفترم بیایند. شش ماه بعد هم مهلت اجاره تمام شد و مجوز اعتبارش به پایان رسید.

پایان پیام

کد خبر : 92968 ساعت خبر : 5:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92968
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات