چرا رانندگان کامیون اعتصاب کردند؟

چرا رانندگان کامیون اعتصاب کردند؟

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: چند روز پیش بخش خبری تلویزیون گزارشی درباره سیگار پخش کرد.

آمار مصرف سیگار در ایران

در این گزارش اعداد و ارقام فجیع و عجیبی آمده بود. معاون وزیر بهداشت می‌گفت سالانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار در کشور دود می‌شود. سیگار ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و هزینه درمان بیماری‌هایی که سیگار ایجاد می‌کند ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان است.

همچنین عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفته است: بر اساس آمارهای اعلامی وزارت بهداشت ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال سیگار و ۱۴ درصد از جمعیت کشور به صورت روزانه سیگار و قلیان مصرف می‌کنند.

در پایان این گزارش سخنان یک مددکار درباره چرایی مصرف سیگار در کشور پخش شد. فکر می‌کنید این کارشناس درباره این آمار وحشتناک چه گفت؟ آیا مسایل اقتصادی را منشا آن می‌دانست؟ آیا نارضایتی شغلی منشا آن است؟ نابرابری؟ گرانی؟ ویژه‌خواری؟ کدام یک را دلیل سیگار کشیدن مردم می‌دانست؟

خیر ایشان گفتند که تغییر سبک زندگی باعث شده است ملت برای ژست دادن سیگار بکشند. ایشان نگفت یکی از عوامل زیاد شدن سیگاری‌ها تغییر سبک زندگی و ژست است. بلکه طوری بیان شد که انگار همه این ده میلیون نفر برای ژست دادن سیگار می‌کشند.

یعنی آن پیک موتوری بی‌نوا که از صبح تا شب در خیابان‌هاست برای ژست سیگار می‌کشد؟ ژست برای چه کسی؟

اعتصاب کامیونداران

اگر بخواهیم مسائل اجتماعی را این طوری تحلیل کنیم باید بگویم اعتراض و اعتصاب رانندگان کامیون ممکن است از چیزی باشد جز کرایه‌های اندک، کاهش تناژ، ناوگان فرسوده و مشکلات بیمه؟

چرا رانندگان ماشین‌های سنگین اعتصاب کردند؟ برای ژست دادن؟

پایان پیام

کد خبر : 93277 ساعت خبر : 2:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93277
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات