خرم آباد آغازگر یک حرکت بزرگ محیط زیستی

خرم آباد آغازگر یک حرکت بزرگ محیط زیستی

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: مدتی پیش شهردار خرم آباد اعلام کرد که دیگر در این شهر چمن‌کاری جدید انجام نمی‌شود.

این خبر در رسانه‌ها پوشش زیادی نداشت چون رسانه‌ها اغلب روی به مسائل حاشیه‌ای و اخبار روزمره آورده‌اند. حجم بالایی از مصرف آب در کشور را همین چمن‌کاری‌های بیهوده در بر گرفته است.

بلوارها و پارک‌های زیادی در خرم‌ آباد و همه شهرهای کشور وجود دارد که بدون دلیل ساخته شده‌اند و از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. وضعیت اقلیمی تازه کشور دیکر اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

خرم‌ آباد می‌تواند آغازگر یک حرکت بزرگ در کشور باشد. اگر این چمن‌کاری به قصد زیباتر شدن شهر انجام می‌شود، باید مسئولان شهری راه بهتر برای این کار پیدا کنند و اگر جهت مکانی برای نشستن و پیک‌نیک شهروندان است باید بگوییم در همین شهر خرم‌ آباد چندین پارک با مساحت زیادِ چمن‌کاری وجود دارد که روزانه آبیاری می‌شوند ولی کسی در طول سال از نزدیکی آنها هم عبور نمی‌کند چه برسد به پیک‌نیک کردن.

خرم آباد آغازگر یک حرکت بزرگ محیط زیستی

شهر اصفهان که مردم و مسئولان آن هر روز از بی‌آبی می‌نالند، به اندازه اروپا چمن‌کاری دارد و روزانه به آن افزوده می‌شود. تهران و دیگر شهرها هم چنین وضعیتی دارند. چمن‌کاری‌هایی که به طول چند کیلومتر کنار بزرگ‌ها و خیابان‌های اصلی ساخته می‌شوند و تنها استفاده‌ای که برای شهروندان دارند این است که از درون خودرو آنها را ببینند.

بحران تغییر اقلیم در کشور جدی است و بر خیلی از شیوه‌های زندگی ما تاثیر خواهد گذاشت. این حرکت شهرداری خرم‌ آباد باید از سوی فعالان محیطی و رسانه‌ها حمایت شود و تبدیل به یک قانون شود.

تغییر در روش‌های مدیریت آب ناگزیر است و بدون شک چنین اقداماتی را مردم نیز حمایت خواهند کرد.

پایان پیام

کد خبر : 97765 ساعت خبر : 10:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97765
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات