علت واقعی تعطیلی نمایشگاه تهمینه میلانی

علت واقعی تعطیلی نمایشگاه تهمینه میلانی

پایگاه حبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: داستان تعطیلی نمایشگاه تهمینه میلانی ابعاد جدیدتری به‌خود گرفته است.

بعد از شناسایی چنداثر کپی و ایجاد کمپین‌های مجازی و پیدا شدن صاحب اصلی یکی از نقاشی‌هاJenney meilihove؛ خانم میلانی در صفحه خود از صاحب اثر عذرخواهی کرد، اما این عذرخواهی اما و اگرها فراوانی داشت.

ایده‌ها یا کپی‌ها

تهمینه میلانی در نهایت گفت که این تصویر در ضمیر ناخودآگاهش از روی یک کارت پستال ثبت‌ شده‌ است. اما ظاهراً حرف‌های او مخالفان را قانع نکرده‌است.

نقاشی حیاط خلوت سینما نیست

تعدادی از اعتراض‌کنندگان که دانشجوی رشته نقاشی بودند در اعتراض به استفاده از رانت‌ در برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی با خام‌دستانه و بچگانه خواندن این آثار و پخش زنده حضورشان در فضای مجازی، تهمینه میلانی را وادار به‌پاسخگویی کردند.

میلانی هم بخش تقطیع‌شده از لایو را در صفحه خود گذاشت و آنها را به اخلال در نظم نمایشگاه متهم کرد. در حالیکه در فضای مجازی مردم شاهد گفتمان دانشجویان نقاشی و تهمینه میلانی بودند.

تعطیلی نمایشگاه تهمینه میلانی

هرچند که میلانی اخلال در نمایشگاه را عامل اصلی تعطیلی آن می‌داند، اما گالری ایوان علت تعطیلی نمایشگاه را تٲثیر بیش از حد برخی آثار از نمونه کار تصویرگران غیر ایرانی بیان کرد.

افشین پرورش، خبرنگار و پژوهشگر عرصه فرهنگ و هنر از تعطیلی آن به دلیل موج اعتراضات در فضای مجازی خبر داد.

دانشجویان نقاشی هم با شعار هنر‌های تجسمی حیاط خلوت سینما نیست، اعتراضاتشان را به سطح کیفی نمایشگاه اعلام کردند.

تهمیه میلانی به کپی متهم شده است
تهمیه میلانی به کپی متهم شده است

از فروش شخصی تا فروش خیریه

پاسخ‌های متضاد تهمینه میلانی، در انگیزه برگزاری نمایشگاه از انگیزه‌های شخصی تا در نهایت فروش به نفع خیریه هم به عصبانیت‌ها دامن زده‌ بود.

او پیش‌تر با قطعیت اثر کپی‌شده را متعلق به خودش می‌دانست و در نهایت مجبور شد از صاحب واقعی اثر عذرخواهی کند.

آه مارگارت کین گرفت

بیشتر تابلوهای این نمایشگاه اقتباسی از تابلوهای چشمان درشت مارگارت کین است که قبلاً فیلم زندگیش ساخته شده است.

اتفاقاً همه فیلم تلاش کین برای مبارزه با همسرش است که آثار او را با امضای خودش می‌فروشد و نقاش اصلی را در محیط قرنطینه‌ای دور از خبرنگارها نگه می‌دارد.

چالش‌های برگزاری نمایشگاه بدون رانت

دانشجویان هنرهای تجسمی برای برگزاری نمایشگاه‌ با چالش‌های زیادی روبرو هستند از چالش‌های مالی و اسپانسرینگ تا مجوز و راضی‌کردن نهادهای دولتی و بخش خصوصی.

شاید عصبانیت آنها تا حدزیادی قابل درک باشد. هرچند که تهمینه میلانی هم باید شانس خود را در فضایی دوستانه با حضور این افراد بررسی کند.

انگ اخلاگری و آتش کشیدن نمایشگاه حساب نشده‌ترین اظهار نظری بود که باید مدیر روابط‌عمومی‌اش قبلاً درباره آن به میلانی تذکر می‌داد.

پایان پیام

کد خبر : 100564 ساعت خبر : 9:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100564
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات