هشدارهای هواشناسی را جدی بگیریم

پایگاه خبری گلونی، راضیه حسینی: سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در مناطق کوهپایه‌ای به سبب رگبار شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد. هموطنان در این مناطق از تردد و توقف در حاشیه‌ی رودخانه‌ها خوددداری کنند.

هر سال با شروع فصل پاییز کم وبیش شاهد وقوع سیلاب در بعضی از شهرستان‌های ایران هستیم. متاسفانه با این‌‌که هواشناسی اطلاع رسانی می‌کند و از چند روز قبل هشدار می‌دهد که نزدیک رودخانه‌ها نشوید، باز خبر دردناک کشته شدن چند تن از هموطنان‌مان بعد از وقوع سیلاب را می‌شنویم.

الان سال‌هاست که هواشناسی بیشتر اتفاقات مهم آب وهوایی را از چند روز قبل اطلاع رسانی می‌کند و هشدارهای لازم را می‌دهد، هر چند گاهی اشتباهاتی هم داشته ولی بیشتر مواقع درست و به‌جا اطلاع رسانی کرده است.

از این‌جا به بعدش دیگر دست خودمان است. ما مردم باید حواس‌مان را جمع کنیم و سرسری از کنار این خبرها نگذریم.

هشدارها را جدی بگیریم و با خودمان نگوییم: چیزی نیست الکی گنده‌ش می‌کنن، فوقش آب رودخونه یکم می‌خواد بالا بیاد دیگه. ما خودمون بچه‌ی همین جاییم، از پسش بر میایم.

هیچ‌کدام از ما توانایی مقابله با قدرت طبیعت وسیلاب رودخانه‌ها را نداریم. بهترین کار این است که در حاشیه‌ی امن بمانیم وبه اخبار هواشناسی دقت کنیم.

با یک سرچ در اینترنت اخبار زیادی را از کشته شدن هموطنان¬مان بر اثر سیلاب پیدا می‌کنیم.

_ مرگ سالانه ۲۲۶ ایرانی بر اثر سیلاب

_سیلاب جان سه نفر را در رودسر گرفت

_جان باختن ۲۵ نفر بر اثر سیل و رانش زمین در چهار استان و…

امیدوارم با تلاش واطلاع رسانی مسئولین و جدی گرفتن هشدارها توسط مردم دیگر شاهد کشته شدن هموطنان‌مان بر اثر وقوع سیل نباشیم.

نه تنها بر اثر سیل وسیلاب بلکه بر اثر هیچ حادثه و اتفاق بدی هموطنان‌مان کشته نشوند.

لطفا مراقب خودتان باشید.

پایان پیام

کد خبر : 101513 ساعت خبر : 4:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101513
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات