گردشگران ایرانی به چه چیزهایی نیاز دارند؟

پایگاه خبری گلونی، انوشه میرمجلسی: اگر کسی از شما بپرسد گردشگران ایرانی به چه چیزی نیاز دارند، چه پاسخی می‌دهید؟

احتمالا به نیازهای کلان فکر خواهید کرد. به همه زیرساخت‌هایی که لازم است تا شهر برای پذیرش مسافر و گردشگر آماده شود.

به عنوان مثال هتل، مرکز اقامتی و رستورانهای متعدد، جاذبه گردشگری قوی و زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی و دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و… همه اینها می‌تواند اقتصاد یک شهر را در حوزه گردشگری متحول کند و براساس توسعه پایدار می‌توان به همه این موارد اندیشید و تسهیلات را فراهم کرد.

نیاز گردشگران ایرانی

اما بیایید کمی جزئی‌تر ببینیم. به عنوان یک گردشگر وقتی وارد شهری می‌شوید اولین برخورد شما با شهر، مبلمان شهری و المان‌های شهری است. خیابان‌ها و جزئیاتشان، تابلوها، بیلبوردها و همه آن چیزی که با حس بینایی شما در ارتباط است.

شما به شهر نگاه می‌کنید و این تصاویر در ذهن شما تبدیل به احساس می‌شوند. ممکن است از یک شهر در بدو ورود خوش‌تان بیاید یا از همان ابتدا حس گنگ و ناخوشایندی به آن پیدا کنید.

حالا یک بار دیگر سوال را برای خودتان تکرار کنید. شما در برخورد با یک شهر، به عنوان یک گردشگر نیاز به «احترام» دارید. دوست دارید سهم توجه مسئولان شهر را نسبت به خودتان حس کنید.

خیابان‌هایی هموارتر، تابلوهای راهنمای مشخص و واضح، نقشه شهری شکیل، سرویس‌های بهداشتی مناسب و به اندازه، بوستان‌ها و امکاناتی که برای مسافران در نظر می‌گیرند و… همه اینها حال شما را خوب می‌کند و به عنوان مسافر در شهر احساس بهتری خواهید داشت.

اگر مسئول و تصمیم‌گیرنده شهری هستید، لطفا یک روز به چشم مسافر به جزئیات شهر توجه کنید.

مسافری که قبل از رسیدن به مقاصد گردشگری شهرتان، نیازهای ساده‌ای دارد. از نقشه و سرویس بهداشتی تا جایی برای شارژ موبایل. به همین سادگی.

پایان پیام

کد خبر : 100012 ساعت خبر : 11:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100012
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات