جدیداً مدیر شبکه سه سیما مصاحبهای کرده که جالب توجه است. ما در این مطلب کوتاه یکی از نظرهای ایشان را به چالش میکشیم.
پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی: مدیر شبکه سه سیما گفت: درشبکه ۳ خط قرمز نداریم و شما همهچیز در این شبکه میبینید. علی فروغی در ادامه صحبتهایش گفت سلبریتیها سرمایههای کشور هستند.
چند سوال از مدیر شبکه سه
ما با حقیقت داشتن و نداشتن این جمله که واقعاً شبکه ۳ خط قرمز ندارد، کاری نداریم.
خودشان میدانند و کارشناسان.
ما با خود این جمله کار داریم. آیا این جملهی درستی است؟
آیا میتوان گفت یک رسانه خط قرمز ندارد؟
آیا رسانههای معتبر دنیا خط قرمز ندارند؟
آیا هر حرف و تصویری اجازهی انتشار در BBC و CNN و… را دارد؟
آیا این جمله فقط برای دلخوشی منتقدان گفته شده است؟
همه رسانهها خط قرمز دارند حتا…
اینکه مدیر یک شبکه بیاید و بگوید ما در شبکهمان خط قرمز نداریم به این معناست که او رسانه را نمیشناسد.
مگر میشود یک رسانه خط قرمز نداشته باشد.
حالا خودمانیم، غریبه که بینمان نیست ولی شبکههای رازبقا هم برای خودشان خطوط قرمزی تعریف کردهاند.
اصلاً خط قرمز به معنی قوانین استاندارد هم تعریف میشوند.
استاد زرویی نصرآباد، پیشکسوت مطبوعات و طنز، در مورد خط قرمز و سانسور میگوید:
«خط قرمز تا حدودی به معنای ادب است. شما اگر در خانه تنها باشید، شاید دراز بکشید، پاهایتان را روی مبل بیاندازید و سیگار بکشید ولیب زمانی که پدرتان در خانه باشد به ادب و احترام او این کارها را انجام نمیدهید. این به آن معنا نیست که شما خود را سانسور کردید و یا خط قرمز برای خود تعریف کردید. این ادب شما را میرساند».
مگر برنامههای تلویزیونی طبق یک چارچوب خاص ساخته نمیشوند؟
مگر اضلاع آن چارچوب همان خطوط قرمز نیستند که برنامهساز نباید از آنها عبور کند؟
پس چرا مدیر شبکه سه سیما میگوید ما در این شبکه خط قرمز نداریم؟
این جمله نشان میدهد علی فروغی یا به رسانه آشنا نیست و یا برای دلخوشی منتقدان، چیزی به غیر از حقیقت را به زبان آورده است.
پایان پیام