محمدرضا ژاله در مصاحبه مکتوب هم مبتذل است

محمدرضا ژاله در مصاحبه مکتوب هم مبتذل است

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: بچه‌ها یه نصیحت دارم براتون: «همیشه التزام به معقولیات و انکسار از بدویات در تعبیر آنچه مقتضی زمان است.

ممارست به عمل نقض نیست و البته اینکه تعداد انکسارها در ما بین تغییر شکافه‌های اگزیسیالیم منجر به تکثر پلورالیستی در فمینیست کوانتوم می‌شود.»

شما هم حتماً در طول عمر رسانه‌های مجازی، به یک آدم خود بامزه ‌پندار برخورد کرده‌اید که این لطیفه را برایتان فرستاده باشد. بعید می‌دانم کسی در دنیا باشد که بتواند یک نمای کلی از این نصیحت به‌شما بدهد.

لااقل راهنمایی‌تان کند که منظور گوینده چیست؟ چه پیامی قرار است به مخاطبش بدهد. خبر خوب اینکه کسی با این لطیفه‌ها نمی‌خندد.

محمدرضا ژاله در مصاحبه مکتوب هم مبتذل است

خبر بد اینکه در دنیای واقعی آدم‌هایی هستند که به همین روش صحبت می‌کنند. «محمدرضا ژاله» یکی از همین آدم‌هاست. اگر باورتان نمی‌شود مصاحبه او را با روزنامه «هفت صبح» بخوانید.

یک توصیه اساسی

قبل از اینکه دست به دامان گوگل شوید تا این مصاحبه را بخوانید؛ این توصیه اساسی را بخوانید. یک دیکشنری آنلاین خریداری کنید.

از همین‌ها که همه اصطلاحات تخصصی ادبیات؛ هنر؛ سینما؛ نقاشی؛ معماری؛ خبرنگاری را در خودش دارد.

لطفاً امتیاز آن را کامل بخرید. اگر شما طرفدار این چهره جدید در فضای اینستاگرام هستید؛ این یک سرمایه‌گذاری بزرگ است. بدون این دیکشنری اگر طرف اتفاقی جواب کامنتتان را داد شما اصلاّ متوجه حرف‌هایش نمی‌شوید.

محمدرضا ژاله اگزجره است

قبلاّ هم گفتم همه کارهای ژاله اگزجره است. از میمیک صورتش در اجرا تا متن. حالا با این مصاحبه متوجه شدم که سبک و روش او برای جذب مخاطب همین است.

البته اگر شما یک هوادار دو آتشه او هم باشید؛ باز هم بعید می‌دانم کل مصاحبه را تا آخر بخوانید.

این مصاحبه متنی بوده‌است. شاید آقای ژاله از پریدن «راکورد» ش در مصاحبه حضوری می‌ترسد.

حتا سعدی‌شناس‌ها و فردوسی خوان‌ها و کافه نادری بروهای چپ دهه چهل هم یک‌جایی به تنظیمات کارخانه برمی‌گردنند و در مصاحبه‌هایشان نشان می‌دهند که یک آدم معمولی هستند.

من معمولی نیستم

همه پیغامی که از مصاحبه روزنامه هفت صبح با ژاله گرفتم؛ القای این حس است که من معمولی نیستم.

ژاله روی این موضوع حسابی تأکید می‌کند؛ آن را پشت کلماتی که شما مترادفی برای آنها ندارید پنهان می‌کند.

به تعداد آدم‌های روی زمین ژست‌های اینستاگرامی برای جلب مخاطب وجود دارد.

این نگاه از بالا به مخاطب چه به ضرب و زور پول باشد چه با استفاده از سبک ادبی خاص؛ در هر حال باعث ریزش فالوئر می‌شود. آقای ژاله ما حسود پلاستیکی نیسیتیم به خودت بیا!

محمدرضا ژاله در مصاحبه مکتوب هم مبتذل است. مبتذل است یعنی تکراری و مستعمل است. تلفیق ادا و خودشیفتگی است. 

پایان پیام

کد خبر : 103743 ساعت خبر : 1:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=103743
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات