وزارت بهداشت محتکران دارو را مالش بدهد

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواهدکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت: «با محتکران دارو برخورد جدی می‌شود.»

بعد از روش‌های درمانی جدید مشت‌ومال و مالشی که آقای وزیر در گینس به اسم خودش ثبت کرده‌ است حالا باید منتظر برخورد قاطع با محتکرین باشیم.

شاید این جدی‌ترین و تخصصی‌ترین صحبت وزیر این روزها باشد. مافیای دارو که با اتکا به رانت می‌تواند انبارهای همیشه پر داشته‌باشد این روزها بزرگترین معضل نظام سلامت کشور است.

آژیر خطر بیمارستان‌ها

ورشکستگی بیمارستان‌های دولتی، طلبکاری آنها از سازمان‌های بیمه‌گر، نرسیدن مواد اولیه داروها و بیمه‌های بدون پشتوانه بیشتر از قبل مردم را آزار می‌دهد.

بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران طفره می‌روند. بیمارستان‌های دولتی هم از کمبود امکانات در مضیقه هستند. همه اینها در حالی‌است که مکرر اعلام می‌شود که دارو و غذا در لیست تحریم‌ها نیست.

تراژدی ترسناک نظام سلامت

بحران آنژیوکت، سرم، وسایل استریل و تٲسیسات اتاق عمل، کمبود داروهای خاص برای مردم مثل یک تراژدی ترسناک است. دولت در حوزه سلامت نه‌تنها به عقب برگشته بلکه با شرایطی مشابه قحطی دوران جنگ دست‌وپنجه نرم می‌کند.

محتکران دارو

شاید معرفی محتکرین آقازاده، یک قدم اساسی رو به جلو باشد. دولت باید دست از اخطار بردارد و سیاست شفاف و عمل‌گرایانه‌ای را پیش بگیرد.

واقعیت این است که فعالیت این مافیا قابل ردیابی است. باید سرشاخه‌ها و دانه درشت‌های آنها شناسایی شوند و تحویل مراجع قضایی شوند.

بازار را تعدیل کنید

قدم بعدی می‌تواند پر کردن بازار و تعدیل قیمت‌ها باشد. اتفاقی که حتا با خبر کشف انبارهای ۶۰۰۰۰تنی هم در کشور نمی‌افتد.

سامانه‌های برای پیگیری شکایات مردمی باید با جدیت رصد شوند. مردم از حق شکایت خودشان ساده نگذرند و پیگیر کمبودهایی باشندکه جنبه روانی و جوسازی دارند.

شاید شبکه قوی اطلاع‌رسانی مردم و شکایت از واحدهای خطاکار حوزه سلامت بتواند ترس مسئولین را از افشای نام محتکران حوزه دارو بریزد.

لطفاً با ماشوخی نکنید

ظاهراً مسئولین بیشتر از ما در شوک هستند. باید نقشه‌های پشتیبانمان را به آنها بدهیم شاید به‌جای شوخی‌های عجیب با مردمی که درد دارند، به‌کارشان بیاید.

کد خبر : 102074 ساعت خبر : 8:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=102074
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات