موج سواری مجازی در صدا و سیما

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما گفت «افراط و تفریط در استفاده از سلبریتی‌ها از آفت‌های تلویزیون است که رویه‌ای قاعده‌مند نیست.»

سلبریتی‌ها چه کسانی هستند

البته باید ببینیم منظورمان از سلبریتی چه افرادی است. این روزها سلبریتی‌های مجازی با قدرت و حقیقی‌تر از سلبریتی‌های واقعی در جامعه ظاهر می‌شوند.

برنامه‌های تلویزیونی زیادی با استفاده از آنها، تکنیک‌های جذب مخاطب را در اختیار خود قرار داده و مخاطبان بالایی به‌دست می‌آورند اما آفت‌های استفاده از این سلبریتی‌ها هنوز به قدر کافی شناخته شده نیست.

مصرف گرایی شعار آنهاست

مصرف‌گرایی و رواج آن یکی از آفت‌های استفاده از سلبریتی‌های مجازی در رسانه‌های عمومی از جمله در صدا و سیما است. آنتن این برنامه‌ها باید در اختیار همه اقشار جامعه باشد اما در عمل این‌طور نیست.

لطفاً به اینستاگرام برگردید

پاشیدن رنگ و لعاب به بهانه استفاده از این افراد تنها می‌تواند باعث نادیده گرفته شدن مشکلات زیاد جامعه در برنامه‌های تلویزیونی شود.

سلبریتی‌های مجازی و حقیقی این روزها در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام غوغا می‌کنند. آنها در کمپین‌های تبلیغاتی حاضر می‌شوند و شعار های خوش آب و رنگ می‌دهند؛ حتی ۵ درصد این شعارها هم با خط مشی صفحه عمومی آنها مطابقت ندارد.

دوره استراحت سلبریتی‌های حقیقی

سلبریتی‌های حقیقی که همان افراد مشهور جامعه در گروه افرادی مانند هنرمندان و فوتبالیست‌ها هستند این روزها خیلی مورد اقبال برنامه‌سازان نیستند.

از معاونت بهداشت تا برنامه های تلویزیونی

وقتی معاونت وزارت بهداشت از همکاری با سلبریتی های مجازی خبر می‌دهد، یعنی موجی از دیده شدن آنها در رسانه‌های عمومی به راه افتاده است.

این سلبریتی‌ها با تبلیغ نوع خاصی از زندگی آنتن رسانه را در اختیار خود می‌گیرند و وقتی که قرار است به اینستاگرام برگردند؛ در یک آزمون پایبندی به شعارهای تلویزیونی صددرصد رد می‌شوند.

موج سواری مجازی در صدا و سیما

باید منتظر بمانیم تا ببینیم سازندگان برنامه‌های تلویزیونی تا کی می‌خواهند بی‌رویه استفاده از سلبریتی‌های مجازی در برنامه‌های خود ادامه دهند. آنچه که مسلم است این است که سونامی استفاده از آنها فعلا به راه افتاده است. موجی که به زودی فرو خواهد نشست.

پایان پیام

کد خبر : 104367 ساعت خبر : 12:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104367
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات