چالش پرداخت مهریه و رشد قیمت سکه

افزایش قیمت سکه، زندانیان ناتوان از پرداخت مهریه را افزایش داده است.

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: مدیرعامل ستاد دیه گفت: «حبس برای مهریه روزی ۱۵۰ هزار تومان هزینه دارد. زندانیان مهریه با رشد ۴.۵ برابری قیمت سکه افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

تأثیر ۴+۱ روی مهریه و پرداخت مهریه

از دوره مهریه رو کی داده و کی گرفته انگار سال‌ها گذشته است. این روزها مهریه رو اگر نخوای بدی هم از حلقوم آدم می‌کشن بیرون؛ اصلاً به نفعته که زودتر بدیش و تو این بازار آشفته طلا به گرونی طلا و سرفته ترامپ و آروغ ۴+۱ زندگیت بند نباشه. آدم وقتی این ۴+۱ رو به زبون میاره خنده‌اش می‌گیره؛ یاد اون بچه سرتق مدرسه می‌افته که یه گوشه از همه باج می‌گرفت و حالا که یکی پیدا شده که جلوش دراومده قهر کرده و مدرسه‌اش رو عوض کرده. در هر حال وقتی قراره مهریه رو بدین باید بدونین که فانتزی‌های عشقی‌تون تموم شده و حالا زندگی قراره روی جدیش رو نشون‌تون بده.

آمار شکارچیان مهریه رسانه‌ای نمی‌شود

کنار همه اونهایی که مهریه اهرم فشارشونه در برابر مرد بددهن؛ مرد گستاخ و مرد هوس‌باز؛ کسانی هم هستند که شکارچی مهریه هستن. این آخرین تیر خلاص به یه زندگی مشترکه؛ اینکه انگار داری تو یه فیلم فارسی عجیب‌وغریب دهه پنجاهی بازی می‌کنی و همه حقیقت زندگیت حالا تبدیل به دروغ‌های شاخدار شده است.

قوانین حمایتی از زنان تصویب کنید

شکارچیان مهریه درصد کمی از مهریه نقد کن‌ها هستن. اونقدر که حتا تو آمار هم از پرداختن بهشون طفره می‌رن. فقط تو راهروهای شلوغ دادگاه‌ها می‌تونین ردشون رو ببینین. مثل همه شکارچیان دیه که جلوی ماشین‌ها می‌پرن و از راه گرفتن دیه زندگی می‌کنن. اما واقعیت طلاق در کشور رو نمی‌شه پنهان کرد. مهریه برای آنهایی که از حقوق برابر در زندگی مشترک تا قبل از رسمی کردن اون در دفاتر ثبت اسناد رسمی برخوردار هستند؛ می‌تونه تا همیشه اهرم فشار بمونه. برای مادری که دنبال حق حضانت فرزندشه یا برای کسی که فرجام تلخ زندگی مشترک و خشونت‌های خونگی اون از زندگی بیزارش کرده یه اهرم فشاره.

غربالگری روحی ازدواج را جدی بگیرید

درباره مهریه و پرداخت مهریه خلأهای زیادی وجود داره. شاید اگر آموزش‌ها و غربالگری‌های روانی قبل از ازدواج با شدت در کشور انجام می‌شد؛ زنان مستقل حقوق و مطالباتشون رو از راه‌های دیگری مطالبه می‌کردن اما این روزها همه در حال جمع و جور کردن حساب‌های اقتصادی‌شون و سروسامون دادن به زندگی مادی‌شون هستن و برای حساب‌های روحی و معنوی با هشدار عدم موجودی مواجه هستن.

پایان پیام

کد خبر : 106724 ساعت خبر : 7:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106724
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات