هایکوپی چینی شرف دارد

این روزها بازار ایران گاراژ اجناس هایکوپی است. چون پول مردم به برند اصلی نمی‌رسد. تحریم برای هر کس آب و نان نشد، برای چینی‌ها هم آب هست و هم نان.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: هایکوپی؛ این روزها مردم ایران بیش از هر روزگاری این واژه را از دهان فروشندگان می‌شنوند. حالا با این اوضاع اقتصادی بسیاری از مردم نمی‌توانند برندهای اصل و یا جنس اصل بخرند و اگر بخواهند یک کیف خوب، یک عطر یا ادکلن خوب، یک ساعت مناسب، کیف، کفش، کوله پشتی و یا لوازم صوتی و تصویری بخرند، باید هایکوپی آن را خریداری کنند، چون قیمت برندهای اصل در بازار ایران سر به فلک گذاشته است.

هایکوپی چند است؟

یعنی یک عطر ۳۰۰ هزار تومانی را باید در بازار ایران به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری کنند و اگر عطری را سال گذشته ۶۰۰ هزار تومان خریده‌اید، حالا باید بیش از دو میلیون تومان برای خرید آن بپردازید.

البته که این بازار، بازار واقعی نیست و برخی از فروشندگان عطر و ادکلن‌هایی را که قبلا خریده‌اند، با قیمت جدید به مردم می‌فروشند.

هرچند برخی هم که عطر و ادکلن را با درهم وارد کشور می‌کرده‌اند، حالا مجبورند عطر و ادکلن را با قیمت درهم جدید بفروشند.

با این حساب دست بسیاری از مردم به برندها نمی‌رسد و آن‌ها نمی‌توانند مثلا یک کوله خوب، یک کفش خوب، یک ساعت، یک موبایل خوب، یک عینک آفتابی خوب برند.

این برندها همه برندهای خارجی نیستند، برخی از برندهایی که مردم نمی‌توانند بخرند، اتفاقا داخلی و ساخت ایران هستند، اما آن‌ها هم گران شده‌اند و مردم نمی‌توانند اصلی آن‌ها را بخرند.

بنابراین آن‌ها هایکوپی می‌زنند، وارد بازار شده‌اند.

هایکوپی از کجا می‌آید؟

این روزها تقریبا از هر چیزی چند نوع کوپی در بازار وجود دارد و مرغوب‌ترین آن‌ها هایکوپی است.

هایکوپی‌ها را اغلب چینی‌ها می‌زنند و وارد بازار ایران می‌کنند و انصافا برخی از جنس‌های هایکوپی دست‌کمی از جنس‌های اصلی ندارد.

البته برای مردم اهمیتی ندارد که آن‌چه را که استفاده می‌کنند، هایکوپی است یا جنس اصلی. آن‌ها می‌خواهند چیزی بخرند که برایشان مدت بیشتری کار کند.

آن‌ها این روزها به دنبال جنس بادوام هستند و قطعا در میان انواع کپی در بازار، هایکوپی‌ها انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌رسند.

اگر شما بخواهید یک کوله پشتی خوب بخرید، باید از برندها انتخاب کنید، اما یک کوله پشتی معمولی را زیر یک میلیون تومان نمی‌توان خرید و باید سراغ هایکوپی‌های ۴۰۰-۳۰۰ تومانی‌اش بروید.

هرچند که ۴۰۰-۳۰۰ هزار تومان هم برای برخی از مردم ایران بسیار سنگین است و خیلی‌ها نمی‌توانند یک کوله ۳۰۰ هزار تومانی هم بخرند، اما به هر حال هایپکوپی‌های ۳۰۰ هزار تومانی در اختیار برخی از مردم است و همچنان برخی از مردم قبل از خرید هر چیزی، مایحتاج ضروری‌شان را خریداری می‌کنند و اگر پولی ته جیبشان باقی ماند، خرج کیف، کفش، کوله و عینک آفتابی و موبایل صوتی و تصویری می‌کنند.

این روزها بسیاری از مردم حتی سراغ هایکوپی هم نمی‌روند، چون وسعشان به خریدن هایکوپی‌های چینی نیز نمی‌رسد.

این روزها روزگار گاراژ هایکوپی‌ها در بازار ایران است.

به هر حال تحریم برای هر کس آب و نان نشد، برای چینی‌ها هم آب هست و هم نان.

پایان پیام

کد خبر : 106939 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106939
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات