قطع درختان در ارسباران و قدرت فضای مجازی

تصاویر منتشر شده از قطع درختان منطقه‌ی ارسباران و محل دپوی آنها در فضای مجازی سبب شد تا حساسیت مردمی برانگیخته شود.

پایگاه خبری گلونی، ربابه ساریجالواین مورد باعث شد مسئولان ذی‌ربط در آذربایجان شرقی، مسئله را بطور جدی پیگیری کنند و پاسخگوی مردم باشند.

تنفس در جنگل‌های شمالی و قلع و قمع در ارسباران

شنیده‌ها حاکی از آن است، بعد از اعلام طرح تنفس در جنگل‌های شمالی، سودجویان و قاچاقچیان چوب به جنگل ارسباران هجوم آورده‌اند.

واکنش فعالان و علاقمندان محیط‌ زیست

 فعالان محیط‌ زیست در آذربایجان به‌طور جدی به قطع درختان در ارسباران یا همان قره‌داغ واکنش نشان دادند.

واکنش‌ها و هشدارهای فعالان محیط‌ زیست و همچنین انتشار تصاویر درختان قطع شده و تصاویر محل دپوی آنها، سبب حساسیت جمعی شد.

در پی واکنش‌های مردمی در فضای مجازی، آل‌هاشم، امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه در واکنش به قطع درختان در ارسباران گفت: در راستای پیگیری قلع و قمع درختان در قره‌داغ با مدیران‌ کل جهاد کشاورزی، منابع‌ طبیعی و محیط‌ زیست استان صحبت‌ کرده‌ام.

به مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان‌ شرقی پیشنهاد می‌کنم که سریعاً گفت‌وگویی با حضور مدیران منابع‌ طبیعی، محیط‌ زیست و جهاد کشاورزی و همچنین سایر عوامل ذی‌ربط ترتیب داده و مردم را در جریان این موضوع قرار دهند.

بعد از صحبت‌های صریح آل هاشم، شبکه‌ی محلی سهند در برنامه‌ای تحت عنوان مطالبه، با دعوت از مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست و همچنین مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی به بررسی موضوع پرداخت.

منکر قطع درختان نیستیم

داور نامدار مدیر کل منابع‌ طبیعی آذربایجان شرقی در این برنامه گفت: منکر قطع درختان نیستیم اما درختان قطع شده متعلق به اراضی باغی و شخصی هستند.

سال‌های گذشته نیز شاهد قطع درختان در این منطقه بودیم اما این مورد به‌دلیل افزایش چند برابری قیمت چوب بیشتر شده است.

قدرت فضای مجازی

خلیل الهی دادستان تبریز در گفت و گوی تلفنی با برنامه مطالبه گفت: از طریق فضای‌ مجازی در جریان قطع درختان ارسباران قرار گرفتیم و دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی در این خصوص ارائه نکرده بودند.

خلیل الهی در ادامه گفت: قانون منع تغییر کاربری اراضی شخصی برای ممانعت از قطع درختان باغات نافذ است. فعلا هرگونه خروج الوار از منطقه به هر عنوان ممنوع است.

فضای مجازی عاملی برای نجات ارسباران

ارسباران یک منطقه‌ی جنگلی ارزشمند در ایران است که محل نگهداری تنوع زیستی جانوری و گیاهی است.

امروز نقش مردم و قدرت فضای مجازی عاملی شد تا ارسباران بر سر زبان‌ها بیفتد و برای نجاتش مردم و مسئولین بسیج شوند. این دو بازوی قدرت را دست کم نگیریم.

پایان پیام

کد خبر : 110176 ساعت خبر : 2:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110176
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات