دغدغه اقتصادی مردم و خرید کاپشن دو سایز بزرگتر برای زمستان کودکان

دغدغه اقتصادی مردم و خرید کاپشن دو سایز بزرگتر برای زمستان کودکان

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: بازار شب عید مانند سال‌های گذشته پرشور و شلوغ نیست و خانواده‌ها سعی می‌کنند در شرایط اقتصادی کنونی با احتیاط بیشتری دست به جیب بشوند.

گرانی اجناس و خبرهایی که از گوشه و کنار در مورد وضعیت وخیم‌تر اقتصادی در سال ۹۸، باعث می‌شود که ایرانی‌ها اقتصادی به همه‌چیز نگاه کنند.

دیگر از خریدهای اضافی و گاه معمول پایان سال خبری نیست. قیمت‌ها آنچنان بالا رفته‌اند که فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها بیشتر به نمایشگاه شبیه شده‌اند و شهروندان بیشتر به اجناس نگاه می‌کنند‌.

در چنین شرایطی دوراندیشی به سراغ همه می‌آید و می‌خواهند با روش‌هایی به پیشواز سال و با سال‌های سخت پیش رو بروند. ما مردمی هستیم که خود را با هر شرایطی سازگار می‌کنیم.

دغدغه اقتصادی مردم و خرید کاپشن دو سایز بزرگتر

طبق مشاهدات خبرنگار گلونی از خیابان جمهوری تهران و بازارهایی مثل بازار همایون، خانواده‌ها از هم‌اکنون به فکر زمستان سال بعد هستند و برای فرزندان خود لباس و کاپشن‌هایی با یک و حتی دو سایز بزرگتر می‌خرند تا هم زمستان سال بعد و هم سال‌های بعدتر بتواند از آن استفاده کند.

به‌طور حتم امسال خبری از خرید آجیل و حتی میوه‌ در قشر متوسط رو به پایین جامعه نخواهد بود و همه دنبال تهیه ملزومات زندگی هستند.

فشار اقتصادی ماهیت نوروز و سال نو را زیر سوال برده است چراکه همیشه با نزدیک شدن به عید، شور و هیجان زیادی در مردم ایجاد می‌شد و حتی خانواده‌های با درآمد کم، سعی می‌کردند این چند روز را شاد سپری کنند.

اما با گران شدن روزانه اجناس و همانطور که در بالا آمد، با صحبت‌های مسئولان و کارشناسان مبنی بر بدتر شدن وضعیت اقتصادی، این شور و شوق جای خود را به فکر اقتصادی داده است.

متاسفانه هیچ اقدام مثبتی هم از سوی مسئولان دولتی برای تنظیم بازار و یا حتی کم شدن هراس مردم از آینده انجام نمی‌شود.

از بازار شب عید فقط نامی مانده است و شلوغی و ترافیکی که شهروندان برای تماشای اجناس ویترین‌ها ایجاد می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 114970 ساعت خبر : 10:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114970
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات