سایپا و ایران خودرو با بی ام و و بنز همکاری میکنند و به آنها آموزش فروش میدهند
در حالی که امروز سایپا از ساعت ۱۰ صبح پیشفروش اینترنتی دو مدل پراید را آغاز کرده بود، فقط ۴۵ دقیقه پس از آغاز فروش، ظرفیت پیشفروش این دو مدل خودرو در شهرهایی مانند تهران، اصفهان و شیراز به پایان رسیده است.
پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: پس از تکمیل ظرفیت پیشفروش، احتمالا مدیران سایپا در حالیکه موفقیت بهدست آمده را به هم تبریک میگفتند، جلسه فوری برای افزایش مجدد قیمت پراید برگزار کردند.
شاید فردا قیمت پراید در بازار پنجاه میلیون شود و شرکت سایپا فقط بهخاطر گل روی مشتریانش پراید را چهل و پنج میلیونی پیشفروش کند.
اگر رکورد چهل و پنج دقیقه شکسته نشود مطمئن باشید به چهل و شش هم نمیرسد.
یک منبع (از آگاه وناآگاه بودنش خبری در دست نداریم) به ما گفت:
شرکتهای بزرگ خودروسازی جهان پشت در سایپا صف کشیدهاند تا بتوانند رمز موفقیت این شرکت را از مدیران بپرسند.
آنها هر جورحساب کردند متوجه نشدند چطور میشود ماشین بیکیفیت با قیمت بالا ظرف چهل و پنج دقیقه پیشفروشش تمام شود.
سایپا و ایران خودرو با بی ام و و بنز همکاری میکنند
منبع ما گفته است: مثل اینکه مذاکره بیامو با یکی از مدیران خودروسازی سایپا به نتیجه رسیده و اولین مدیر لژیونر ما قرار است به آلمان برود.
او میخواهد شیوههای مدیریتی نوین را به آنها بیاموزد.
گویا بنز که دیده سرش دارد کلاه میرود رفته است سراغ ایرانخودرو. هنوز از جزئیات مذاکرات آنها خبری در دست نیست.
اگر دیدید چند وقت دیگر بیامو مدل۲۰۰۲ خودش را با اضافه کردن یک زه مشکی به بغل ماشین و عوض کردن چراغهایش به عنوان یک مدل جدید به بازار آورد اصلا نگران نشوید. سایپا توانسته با موفقیت بیامو را در دست بگیرد.
حتا فکرش را هم نکنید که ایرانخودرو دست روی دست بگذارد و به بنز هیچ کمکی نکند.
مدل جدید بنزهای ۲۲۰پلاس در راه است. این خودرو ترکیبی است از موتور سمند و اتاق بنز.
احتمالا تا چند وقت دیگر پیشفروشها در آلمان شروع میشود و مدیران دو شرکت خودروسازی ایران منتظرند تا رکورد پیشفروش را جابجا کنند.
البته اگر آلمانیها هم مثل ما ایرانیها به این جمله اعتقاد داشته باشند که «الان نگیری فردا باید گرونترشو بخری.
شرایطش خوبه بخر تو بازار گرونتر بفروش کلی سود میکنی».
وگرنه تمام ماشینهایشان روی دستشان باد میکند و کسی نمیخرد.
پایان پیام