مردم فیلیپین روی ما را هم کم کردند، ببینید آن‌ها دیگر چه اعجوبه‌هایی هستند

مردم فیلیپین روی ما را هم کم کردند، ببینید آن‌ها دیگر چه اعجوبه‌هایی هستند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بالاخره مردم یک کشور از ایرانیان جلو زدند. آمار نشان می‌دهد که مردم فیلیپین در سال ۲۰۱۸ به‌طور میانگین ۱۰ ساعت و ۱۲ دقیقه آنلاین بوده‌اند و در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخیدند.

حالا این‌که در این فضا چکار می‌کرده‌اند و یا چه موقع وقت می‌کرده‌اند به کارهای روزمره خودشان برسند و یا غذایی درست کنند که ضعف نکنند و یا به کارهای روزمره‌شان برسند، خیلی مهم نیست.

مهم این است که به نظر می‌رسد فیلیپینی‌ها فعلا رکوددار این قضیه در جهان باشند و بعید است که ما ایرانی‌ها که از صبح تا شب در فضای مجازی حضور داریم، بتوانیم به گرد فیلیپینی‌ها هم برسیم.

ایرانی‌ها این روزها بیش از هر زمان دیگری در فضای مجازی هستند.

بیش از هر زمان دیگری وقت خود را در تلگرام و اینستاگرام می‌گذرانند.

کمتر از هر زمان دیگری کتاب می‌خوانند و کمتر از هر زمان دیگری روزنامه و مجله می‌خرند.

این روزها روزهای اینترنت و پلتفرم‌ها است، روزهایی که خبرها فقط تیتر دارند و مردم فقط تیتر خبرها را می‌خوانند.

در این روزها به یاد یک دهه قبل می‌افتیم که بسیاری از افراد برای انتظار در صف‌های اتوبوس و مترو هم از وقتشان استفاده می‌کردند و روزنامه و کتاب می‌خواندند.

البته ما نمی‌دانیم که دقیقا فیلیپینی‌ها در این ۱۰ ساعت و ۱۲ دقیقه در فضای مجازی چه می‌کنند، اما بعید است که در فضای مجازی بشود کاری کرد که به کیفیت زندگی بینجامد.

فضای مجازی فضایی پر از سرگرمی و روزمرگی است.

آن‌جا جایی است برای دیدن کلیپ‌های موسیقی، کلیپ‌های طنز، سرک کشیدن به زندگی سلبریتی‌ها و خواندن خبرهای جعلی و فیک نیوزها.

به نظر می‌رسد هر جامعه‌ای که حضورش در فضای مجازی و اینترنت کمتر باشد و میزان مطالعه‌اش بیشتر باشد، کشور موفق‌تری است.

دست‌کم در دو دهه گذشته کشورهایی مانند کانادا، آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی ثابت کرده‌اند که میزان مطالعه با میزان پیشرفت و توسعه و ترقی یک جامعه ارتباط مستقیم دارد.

یعنی می‌توان نتیجه گرفت هرچه از دیدن عکس‌های فلان بازیگر با خانواده‌اش، فلان فوتبالیست با توپ فوتبالش، فلان شخصی که فلان کار عجیب را انجام می‌دهد و… کم کنیم و به مطالعه بپردازیم، قطعا نتیجه مثبت‌تر و کارآمدتری در زندگی‌مان می‌گیریم.

پایان پیام

کد خبر : 113917 ساعت خبر : 9:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113917
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات