آیا شهرداری خرم آباد عصای جادویی دارد که شهر را برای نوروز آماده کند؟

آیا شهرداری خرم آباد عصای جادویی دارد که شهر را برای نوروز آماده کند؟

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: وحید رشیدی شهردار خرم‌ آباد در گفت‌وگویی خبر از آمادگی کامل شهر خرم‌آباد برای پیشواز مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروز داده است.

اما با نگاهی به شهر و البته با نگاهی سطحی و نه تیزبینانه و ایرادگیر، متوجه می‌شویم که این سخنان شهردار یا در مورد خرم‌ آباد نیست یا ایشان عصایی جادویی دارد و در این مدت کم می‌خواهد همه وعده‌های این دو سال را در یک ماه باقی‌مانده به سرانجام برساند.

فقط جهت یادآوری چند خطی از مشاهدات خود در مورد وضعیت شهر را در پایین می‌آورم.

شهر در شرایط خوبی قرار ندارد. نظافت شهر در سطح بسیار پایینی قرار دارد و مبلمان شهری فرسوده، تخریب‌شده و در بعضی مناطق از رده خارج هستند.

ورودی‌های شهر همچنان وضعیت مناسبی ندارند.

از هر طرف که وارد شهر شویم با صدها نابسامانی روبه‌رو می‌شویم. خیابان‌های مرکز شهر پر از دست‌انداز و چاله هستند و روکش پیاده‌روها در مناطق زیادی ترمیم نشده و یا اصلا در دست اقدام نیست‌.

از سویی تعهدات و وعده‌هایی که شهرداری خرم‌ آباد و معاونت عمرانی استانداری برای پایان دادن به پروژه‌های عمرانی در شهر خرم‌ آباد داده بودند، هیچکدام عملی نشده است و این شهر با چهره‌ای خراش خورده و خاک‌آلود به استقبال نوروز و سال ۹۸ می‌رود.

آیا شهرداری خرم آباد عصای جادویی دارد که شهر را برای نوروز آماده کند؟

پل‌های دوگانه که حرف و حدیث زیادی در مورد طراحی و جانمایی آنها وجود دارد، هنوز در بلاتکلیفی هستند.

پل نیمه‌کاره نزدیک پل انقلاب که موجب خسارت زیادی در سیل ماه گذشته داشت، بنا بر گفته چندین‌باره دکتر رشیدی شهردار خرم‌آباد، قرار بود پیش از شروع سال جدید افتتاح شود. ولی چنین به نظر می‌رسد که در صورت فعال شدن کارگاه، چند ماه دیگر نیز به پایان نمی‌رسد.

عملیات اجرایی پل دیگری هم که کنار پل گَپ (صفوی) قرار دارد، تقریبا متوقف شده است و کار آنچنانی در آن انجام نمی‌شود.

آیا شهرداری خرم آباد عصای جادویی دارد که شهر را برای نوروز آماده کند؟ یا تاوان آن را در تعطیلات نوروزی می‌دهیم.

زیرگذر بهارستان که در ورودی شهر قرار دارد هم هنوز به پایان نرسیده است. شهرداری تاریخ افتتاح را دهه فجر اعلام کرده بود ولی این پروژه هم امسال تمام نمی‌شود.

مجموعه گردشگری شاپوری که هرسال در این مدیریت و مدیریت گذشته شهرداری خرم‌آباد وعده پایان آن را پیش از نوروز اعلام می‌کنند، به عید امسال هم نمی‌رسد و احتمالا باید منتظر باشیم که شهرداری وعده پایان آن در سال ۹۸ را بدهد.

کار در این پروژه به شدت کند پیش می‌رود.

مجموعه آبشار طلایی هنوز کامل نشده است و البته هیچ عملیاتی هم در این پروژه در حال انجام نیست و به حال خود رها شده است.

مسیر گلال (رودخانه خرم‌آباد) در بدترین وضعیت خود قرار دارد. هنوز گل‌‌ولای سیل از روی آن پاک نشده است. زباله در همه مسیر رودخانه صحنه‌های زشتی را پیش چشم شهروندان قرار داده است و لای‌روبی آن مدت‌هاست انجام نشده است.

اینها چند نمونه از کارهای روی زمین مانده شهرداری هستند. آیا شهرداری خرم آباد می‌داند که شهروندان خرم‌آبادی‌ مجبور به زندگی در این شهر هستند و این صحبت‌ها و زیبانمایی‌ها را نمکِ ماندن در این شهر می‌دانند، ولی مسافران و گردشگران مجبور به تحمل این شرایط نیستند و به سرعت می‌توانند مقصد سفر خود را تغییر دهند.

اگر شهرداری در یک ماه پیش رو فعالیت خود را چند برابر نکند، تاوان آن را در تعطیلات نوروزی می‌دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 115283 ساعت خبر : 1:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=115283
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات