از ظرفیت‌ های عادل فردوسی‌ پور در قسمت‌های دیگر استفاده خواهد شد؛ نود در ۹۸ هست اما نیست

از ظرفیت‌ های عادل فردوسی‌ پور در قسمت‌های دیگر استفاده خواهد شد؛ نود در ۹۸ هست اما نیست

پایگاه خبری گلونی محمد پورخداداد: شبکه سه سیما اعلام کرد تحولات ویژه‌ای در برنامه نود از سال آینده صورت خواهد گرفت و این برنامه با گروهی جدید روی آنتن خواهد رفت. اما درعین حال از ظرفیت‌های عادل فردوسی‌پور در برنامه‌های دیگر استفاده خواهد شد.

از چند ماه پیش انتظار این می‌رفت که نخ رابطه تاریک فردوسی‌پور و مدیر شبکه سه و مدیران سیما پاره خواهد شد.

در شرایطی که تنها چند روز از انتخاب برنامه ۹۰ به عنوان بهترین برنامه سازمان صداوسیما از نگاه مردم و بهترین برنامه ترکیبی از نگاه داوران می‌گذرد، از پخش برنامه ممانعت به عمل آمد.

همه‌چیز از دعوت پویول به ویژه‌ برنامه جام‌جهانی شروع شد که به دلیل موهایش اجازه حضور مقابل دوربین را نیافت و عادل قهر کرد و بعد از برگشت جلوی دوربین چنپ تیکه گل‌درشت نثار شبکه کرد.

از ظرفیت‌ های عادل فردوسی‌ پور در قسمت‌های دیگر استفاده خواهد شد؛ نود در ۹۸ هست اما نیست

دعوا بالا گرفت و عادل کمرنگ و کمرنگ‌تر شد. تا جایی که در مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا فقط دو‌سه گزارش نصیبش شد.

حالا علی فروغی مدیر شبکه سه قصد کرده است عادل را از برنامه نود هم حذف کنند. برنامه‌ای که پرطرفدارترین برنامه ورزشی صداوسیما است.

مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما هم گفته است از ظرفیت‌های عادل فردوسی‌پور در قسمت‌های دیگر استفاده خواهد شد.

نود در ۹۸ هست اما نیست چون عادل فردوسی پور ندارد

نود را فردوسی‌پور پایه‌ریزی کرد و به آن پروبال داد و به اینجا رساند که همیشه از محبوب‌ترین برنامه‌های سیما است.

ویژگی‌های فردوسی‌پور بوده است که این برنامه را از دیگر برنامه‌های ورزشی و حتی غیر ورزشی سیما جدا کرده است و در رده‌ای بالاتر قرار داده است.

البته هیچ کسی برنامه‌ای بدون اشکال نیست و انتقاداتی هم به عادل فردوسی‌پور وجود دارد.

ولی بدون شک این برنامه حرفه‌ای‌ترین برنامه صداوسیماست و چه جایی بهتر از این برنامه برای استفاده از ظرفیت‌ های عادل فردوسی‌ پور.

شبکه سه سیما اعلام کرد تحولات ویژه‌ای در برنامه نود از سال آینده صورت خواهد گرفت و این برنامه با گروهی جدید روی آنتن خواهد رفت. اما درعین حال از ظرفیت‌های عادل فردوسی‌پور در برنامه‌های دیگر استفاده خواهد شد.

او فشارهای چند ماه پیش را تحمل کرد ولی تغییری در برنامه ایجاد نکرد و به نظر نمی‌رسد حالا هم کوتاه بیاید.

عادل باهوش است و کاربلد. حتی پست قائم مقامی شبکه ورزش را هم نپذیرفته است.

می‌داند که این محبوبیت را از کجا دارد و نمی‌خواهد به آن ضربه بزند حتی اگر به قیمت حذف کاملش از ورزش سیما باشد.

به گفته فردوسی‌پور این برنامه مانند فرزند او است و ممکن نیست آدم فرزندش را با پست و مقام معاوضه کند.

نظیر نود در اغلب شبکه‌های پرمخاطب وجود دارند و این برنامه‌ها شخصیت خود را از مجریان خود می‌گیرند و بارها دیده‌ایم که پس از برکناری یا رفتن مجری صاحب نام و محبوب، آن برنامه تبدیل شده است به یک برنامه معمولی و از جنس دیگر برنامه‌ها.

به نظر نمی‌رسد مدیران سیما چشم از مخاطبان برنامه نود پوشیده‌اند ولی باید بدانند که با این کار هم ضربه بزرگی به فوتبال کشور وارد می‌کنند و هم بخش زیادی از بینندگان خود را از دست خواهند داد.

از سوی دیگر با این کار محبوبیت عادل فردوسی‌پور بیش از پیش خواهد شد.

اگر از موضع خود کوتاه بیاید و عادل بازگردد، که رسما اعلام شکست کرده‌اند و اگر روی حرف خود پافشاری کنند مخاطبان فوتبالی که عمده بینندگان شبکه سه هستند را از دست خواهند داد.

پایان پیام

کد خبر : 117785 ساعت خبر : 11:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117785
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

من هیچ‌وقت فوتبالی نبودم ولی بازیهایی که عادل گزارش می‌کرد رو دوست داشتم چون جز به جز تصویر رو می‌دید و گزارش می‌کرد یا اگر‌ توی استادیوم بود، اونچه که مهم بود و ما نمی‌دیدیم رو شرح می‌داد. عادل از معدود انسان‌هایی‌ست که وقتی می‌بینیش باهوشیش رو حس می‌کنی و احتمالا این درک من رو برنامه‌ها، گزارش و حتی کتابهاش می‌کشونه. حذف اون یعنی منعِ مردم از دیدن یک فرد پویا فردی که به راستی می‌دید و می‌شنید و از آنچه علاقه داشت جانانه دفاع می‌کرد. آیدین مقیمی همتای عادل در بسکتبال ایرانه، هم مسلطه به زبان انگلیسی و هم مسلطه به بازی و تصویر. همیشه این دو رو در یک رده از لحاظ پویایی و هوش در سیما می‌دونم. ممنون