گیشه در لغت به چه معناست؛ روش‌های تسخیر گیشه در صنعت فیلمسازی

گیشه در لغت به چه معناست؛ روش‌های تسخیر گیشه در صنعت فیلمسازی

لغت‌نامه

پایگاه خبری گلونی مهدیسا صفری‌خواه: گیشه در لغت به معنای باجه و دریچه و پنجره کوچک است.

اما در معنای وسیع‌تر بازار اصلی یک هنر صنعتی است که مخاطبینش معمولاً آدم‌های معمولی هستند.

روش‌های تسخیر گیشه

روش‌های تسخیر گیشه در فیلمسازی با بقیه صنعت‌ها متفاوت است.

در این روش شما می‌توانید با استفاده از بازیگران گیشه را تسخیر کنید.

کافی است فقط یک روز عید یا تعطیل چهار تا از شبکه‌های تلویزیون را نگاه کنید می‌توانید با توجه به اشتراکات؛ یک لیست از آنهایی که گیشه در مشت‌شان است پیدا کنید.

در صنعت نشر می‌توانید خاطرات و روزمرگی‌های یک فرد مشهور در فضای مجازی را کتاب کنید و گیشه را در اختیار بگیرید.

در نقاشی و خوانندگی کافی‌است که یک فوتبالیست یا فیلم‌ساز کهنه‌کار یا یک سلبریتی در یک یک حوزه دیگر را وارد کنید تا جواب بگیرید.

همیشه برنده نیستید

فروش بلیت به‌معنای این است که شما کارتان را از نظر بازاریابی خوب انجام می‌دهید.

معمولاً در این نوع کار باید از لحاظ کیفی هم قوی عمل کنید.

اما مورد داریم که با همان الگوی ده سال پیش فیلم ساخته و نصف بازیگران زنده تاریخ سینما را جلوی دوربین برده ولی در نهایت ۷۵ درصد جمعیت بعد از تماشای بیست دقیقه اول فیلم؛ سالن سینما را ترک کردند.

گیشه در لغت به چه معناست؛ روش‌های تسخیر گیشه در صنعت فیلمسازی

تکنیک‌های فروش گیشه

سرمایه‌گذاران برای تسخیر گیشه و بالا رفتن فروش‌شان ترفندهای مختلفی دارند.

مثل استفاده از اسم‌های آشنا ولی غیرقابل دسترس؛ تقطیع مصاحبه‌های افراد حاضر در یک پروژه و ایجاد تعلیق در مخاطب؛ تبلیغات میدانی و مجازی؛

استفاده از تکنیک تگ کن و جایزه بگیر؛ و استفاده از یک پیشنهادکننده؛

این پیشنهادکننده فردی است که قابل اعتماد مردم و سرمایه‌گذران به‌صورت موازی است.

پیدا کردن این فرد معمولاً کار سختی است اما وقتی سرمایه‌گذران آن فرد را پیدا کردند لازم نیست دیگر نگران برگشت سرمایه‌شان باشند.

اولین در هر ژانری باشید

روش‌های دیگری هم برای تسخیر گیشه هست مثل اعطای عنوان اولین به خودتان.

مثلاً اولین کتاب در ژانر سفید بعد هم دویست صفحه کاغذ سفید دست مردم بدهید و با یک ژست آوانگاردنما عرصه فرهنگ و هنر را ترک کنید.

متعاقب آن در جلسه‌های پرسش و پاسخ از تفاوت‌تان با نویسنده‌ها بگویید و هدف‌تان را ایجاد ارتباط با مخاطب از طریق ذهن خود مخاطب اعلام کنید.

مطمئن باشید تضمینی گیشه را می‌ترکانید اما به موازات آن منتقدان هم حسابی از خجالتتان در خواهند آمد.

پایان پیام

کد خبر : 119990 ساعت خبر : 12:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119990
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات