برای گرفتن کارت سوخت به دفاتر پستی مراجعه نکنید؛ خودشان میآورند
ارائه یک خلاقیت جدید در صدور کارتهای سوخت در جهت مشتری مداری
پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان معاون فناوری شرکت ملی پست اعلام کرد: «متقاضیانی که کارت سوخت آنها در باجههای معطله است از هم اکنون میتوانند بدون مراجعه به دفاتر پستی کارت خود را دریافت کنند».
همچنین به گزارش ایسنا، ایشان گفتند این تصمیم در راستای ارتقای مشتری مداری و صرفهجویی در زمان مشتریان است.
راستی که ما چه مدیران دلسوز و مشتری مدار و خلاقی داریم. به قول امروزیها کل مدیران دنیا در برابر مدیران ایرانی سوتفاهمی بیش نیستند.
اگر همین فرآیند اختراع کارت سوخت را از روز اول تا به امروز در نظر بگیرید مفهموم توجه به وقت مشتریان و مشتری مداری را بهتر درک میکنید.
در ابتدا، یک لامپ کوچک خلاقیت در رابطه با اختراع کارت سوخت بالای سر یکی از مدیران در دولت قبلی روشن شد. آنها هم آن را اختراع کردند.
برای گرفتن کارت سوخت چه کنیم؟
کلی وقت و انرژی و هزینه صرف شد تا فرهنگ استفاده از این خلاقیت بینظیر در دنیا، بین آحاد ملت جا بیفتد.
بعد از مدتی در دولت دیگر، بالای سر مسولین جدید لامپ کوچک دیگری روشن شد که چه نشستید آن کارتهای سوخت خیلی هم بد بود و باید به کلی از صفحه روزگار حذف شوند.
از آنجا که کلاً در دولتهای ما مفهموم جلسات اداری معادل با تازه شدن دیدارها و دیدن دوست و آشنا و فامیل است، بدون تشکیل جلسه و مشاوره و غیره، صبح که از خواب بیدار شدیم دیگر خبری از کارتهای سوخت قبلی نبود.
تمامی خودروها نیز بدون در نظر گرفتن آپشن کارت سوخت با سهمیه پر در بازار به فروش میرسیدند.
مدتها گذشت تا دوباره سر و کله یک لامپ کوچک خلاقیت بالای سر مدیران پیدا شد.
اینکه کارت سوخت خیلی هم خوب است و باید وجود داشته باشد.
اما دیگر کسی کارت سوخت در دست نداشت. برای همین اعلام شد بروید و کارت بانکی خودتان را بعنوان کارت سوخت معرفی کنید.
زیرا به دلیل تحریمها بدنه کارت وجود ندارد.
مردم رفتند و کارت بانکی خود را معرفی کردند. اما انگار بدنه کارت از یک جایی تأمین شد.
مسولین گفتند کارت سوخت صادر میکنیم. بروید فلان سایت برای ثبتنام کارت سوخت.
خلاصه از مسولین ما رابهرا ارائه خلاقیت و از ما مردم هم رابهرا ارائه فرمانبرداری.
بعد از مدتی، ارسال کارتهای سوخت به خانهها آغاز شد.
اما از آنجا که پستچیها بیخبر کارتها را آوردند، یا خانه نبودیم که کارتمان را بگیریم و یا خانهمان جابهجا شده بود و یا بیمار بودیم و آدرس را اشتباه نوشته بودیم.
خلاصه دردسری شدیم برای اداره پست! اداره پست هم که عصبانی شده بود دیگر لامپ کوچک خلاقیت بالای سرش تشکیل نشد و با ناراحتی گفت: «بیایید باجه معطله پست کارتتان را بگیرید. و یا پول واریز کنید تا دوباره بیاید در خانهتان».
ما هم که اگر کارمان درست بود از روز اول در خانهمان مینشستیم تا کارتمان را بگیریم. برای همین پول را واریز نکردیم. رفتیم باجه معطله پست.
در آنجا آنقدر ازدحام کردیم و شلوغ شد که معاون فناوری شرکت ملی پست دلش به حال وقت و انرژی ما مشتریان و متقاضیان سوخت و اعلام کرد که به منظور ارتقا مشتری مداری و صرفهجویی در وقت، یک لامپ کوچک خلاقیت دیگر جدیداً بالای سر مدیران ما تشکیل شده است و به زودی روش جدید ارسال کارت سوخت را رونمایی خواهیم کرد!
پایان پیام