فراخوان نهمین دوره‌ جایزه‌ دکتر فتح‌الله مجتبایی منتشر شد

فراخوان نهمین دوره‌ جایزه‌ «دکتر فتح‌الله مجتبایی» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی ایسنا نوشت: هشت سال است که جایزه‌ دکتر فتح‌الله مجتبایی هرساله در دی‌ماه به بهترین پایان‌نامه‌ دوره‌ دکتری در رشته‌های «ادیان و عرفان» و «زبان و ادبیات فارسی» با هدف ارتقای علمی و تشویق دانشجویان دوره‌ دکتری رشته‌های مذکور اهدا می‌شود.

دانشجویان دوره‌ دکتری در این دو رشته که در سال ۱۳۹۷ از پایان‌نامه‌ خود دفاع کرده‌اند می‌توانند یک نسخه از پایان‌نامه‌ خود را همراه با ذکر نشانی و مشخصات تا پایان مهر ۱۳۹۸ به دبیرخانه‌ این جایزه واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، پلاک ۸،  مرکز فرهنگی شهر کتاب ارسال کنند.

هیات داوران این جایزه متشکل از دکتر فتح‌الله مجتبایی، دکتر ضیاء موحد، دکتر حسین معصومی‌همدانی، دکتر شهرام پازوکی، دکتر محمود فتوحی‌رودمعجنی، دکتر مسعود جعفری‌جزی و دکتر محمدرضا عدلی با دبیری علی‌اصغر محمدخانی هستند.

پایان‌نامه‌های ارسالی به دبیرخانه‌ این جایزه برگشت داده نمی‌شوند و شرکت‌کنندگان باید از ارسال پایان‌نامه‌هایی که پیش یا پس از سال ۱۳۹۷ دفاع‌ کرده‌اند، خودداری‌ کنند.

فراخوان نهمین دوره‌ جایزه‌ «دکتر فتح‌الله مجتبایی»

پایان‌نامه‌ برگزیده به همت انتشارات هرمس به صورت کتاب منتشر می‌شود.

درباره دکتر مجتبایی

فتح‌الله مجتبایی در سال ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمد. مقدمات ادبیات و علوم رسمی را در فراهان اراک فرا گرفت.

پدر و اجداد وی از مستوفیان دوران قاجار بودند و جد و نیای ایشان از بزرگان صوفیه طریقت نعمت‌اللهی، مجتبایی در چنین خانواده‌ای تعلیمات مقدماتی را پشت سر گذاشت و همین زمینه نیز مطالعات او را به تاریخ ادیان و فلسفه شرق و هند کشاند.

در سال ۱۳۳۲ از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و دانشسرای عالی درجه لیسانس گرفت، و از آن سال تا ۱۳۳۸ در دبیرستانهای اراک و تهران و دانشسرای عالی به تدریس ادبیات و زبانهای خارجی اشتغال داشت.

در ۱۳۳۹ از طرف وزارت فرهنگ برای آشنایی با روشهای جدید تألیف کتابهای درسی به خارج از کشور اعزام شد و پس از یک دوره مطالعه و تحقیق در این زمینه در ایالات متحدهٔ آمریکا (دانشگاه کلمبیا، نیویورک) به کشور بازگشت و مأمور تهیه و تدوین کتابهای درسی در ادبیات برای دبیرستانها شد.

 دکتر مجتبایی درجه دکتری تاریخ ادیان و فلسفه شرق را از دانشگاه هاروارد آمریکا در سال ۱۳۵۰ اخذ نمود و در مرکز مطالعات ادیان جهان آمریکا، تاریخ تطبیقی ادیان را تحصیل نمود.

پایان پیام

کد خبر : 133936 ساعت خبر : 1:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=133936
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات