آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی در نوزدهم آبان ماه منتشر خواهد شد

آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی در نوزدهم آبان ماه منتشر خواهد شد

همایون شجریان و علیرضا قربانی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی از انتشار آلبومی مشترک خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا، آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی به نام «افسانه چشمهایت» به آهنگسازی مهیار علیزاده در روز ۱۹ آبان ماه منتشر و رونمایی می‌شود.

اولین خبرها از تولید آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان به مرداد ماه سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد و به نظر می‌رسد پس از پنج سال این وعده محقق خواهد شد.

پیش از این عنوان شده، یک بخش از این اثر بر روی ابیاتی از نیما یوشیج تالیف شده است و بخش دیگر، قطعاتی را با اشعار احمد شاملو، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی شامل می‌شود.

چند سال پیش مهیار علیزاده، آهنگ ساز جوان و توانای کشورمان، از تهیه این آلبوم خبر داد. از آن جا که این اتفاق، یعنی همکاری دو خواننده بزرگ کلاسیک در قالب اجرای یک آلبوم مشترک، در طول تاریخ موسیقی کشور بی‌سابقه است، این خبر نوید فصل تازه‌ای را در موسیقی ایرانی می‌ دهد. آلبومی که به گفته آهنگ ساز جوانش، بخشی از مراحل ضبط و اجرای موسیقی آن توسط او در کشور چک و بخش دیگری از آن به صورت مشترک در استودیو “ترانه” و “کنگان پارسه” تهران انجام شده است.

حال، با این که در طول این چند سال، هر سه ضلع این آلبوم یعنی همایون شجریان، علیرضا قربانی و مهیار علیزاده، آثار مختلفی را در قالب آلبوم منتشر کرده‌اند، باید دید در چه زمانی سرنوشت این رویداد بزرگ مشخص خواهد شد و همایون شجریان و علیرضا قربانی، انتظار را برای دوستداران این آلبوم، تمام خواهند کرد و سکوت خود را درباره جزئیات این اتفاق بزرگ خواهند شکست یا دست کم با اعلام قطعی زمان انتشار آن، انتظار را برای دوستداران خود به پایان می‌رسانند.

پایان پیام

کد خبر : 140634 ساعت خبر : 12:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140634
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات