سروش و ایتا و گپ و بله فرصت بادآورده را به باد دادند؛ فشاری که بانک ملی را نیز زمین‌گیر کرد

سروش و ایتا و گپ و بله فرصت بادآورده را به باد دادند؛ فشاری که بانک ملی را نیز زمین‌گیر کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی پیام‌رسان بله که متعلق به بانک ملی است در اقدامی به منظور پایدار نگه داشتن اپپلیکیشن نسخه موبایل، اقدام به از دسترس خارج کردن نسخه وب این نرم‌افزار کرد.

علت این اقدام تک کاناله کردن ورودی‌های این نرم افزار است به طوری که کاربران فقط از نسخه موبایل این سرویس استفاده کرده تا بلکه سرور‌های این نرم‌افزار بتوانند حجم فشار وارده از کاربران را تحمل کنند.

سروش و ایتا و گپ و بله

به این ترتیب که پیام‌رسان بله نسخه وب خود را از دسترس خارج کرد تا فضای بیشتری از سرورهایش را بتواند در اختیار کاربران اپلیکیشن موبایلی خود قرار دهد.

حالا درست است که کاربران نمی‌توانند از نسخه وب این پیام‌رسان استفاده کنند ولی در عوض سرعت و کارایی نسخه موبایل بله با این تصمیم بهبود می‌یابد.

در حالی که سایر پیام‌رسان‌های ایرانی با افزایش ورود کاربران به سرورهای خود مواجه شدند و عملاً کارایی و کارکرد خود را از دست دادند.

چرا که زیرساخت و تجهیزات مناسب برای ارائه خدمات به این میزان از کاربر را نداشتند.

اکنون کافی است شما سعی کنید متن یا تصویری را در یکی از این اپلیکیشن‌ها برای یکی از دوستان خود ارسال کنید.

مجبور خواهید شد چند بار زنگ بزنید و بپرسید که آیا پیام‌تان رسیده است یا نه؟

پس از محدودیت دسترسی به اینترنت بین‌الملل بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند و خیلی از سایت‌ها با افت مخاطب روبه‌رو شدند.

اما این اتفاق برای پیام‌رسان‌های داخلی یک فرصت بادآورده بود که می‌توانستند با اندکی هوشمندی و مدیریت درست از این آب گل‌آلود شاه‌ماهی صید کنند.

ولی اتفاقی که در آخر به آن رسیدیم ناتوانی و شکست پیام‌رسان‌های داخلی در ارائه خدمات ساده به کاربران خود بود.

آن‌ها این فرصت باد آورده را به باد دادند.

پایان پیام

کد خبر : 143104 ساعت خبر : 8:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143104
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات