پل طاق عباسعلی ریزش کرد تا در عصر ارتباطات ارتباط چند روستا با تمدن قطع شود

پل طاق عباسعلی ریزش کرد تا در عصر ارتباطات ارتباط چند روستا با تمدن قطع شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی خبری که این روزها از لرستان به گوش می‌رسد این است که پل طاق عباسعلی در زیودار ریزش کرده و راه ارتباطی بین چند روستا را نابود کرده است.

دهیار روستا با بیان اینکه پل روستای طاق عباسعلی صبح امروز سقوط کرده و در هم شکسته شده است اظهار داشت: این پل در سیلاب ۱۲ فروردین تخریب و به‌ صورت نیمه‌تمام توسط ارتش بازسازی شد، حدود چهار ماه پیش عرشه پل طاق عباسعلی زیودار نصب شده بود ولی دستک و کفه نداشت که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه پل طاق عباسعلی راه ارتباطی چهار روستای لتب‌بر، طاق عباسعلی، گرگر و زیرانبار با ۴۵۰ خانوار و بیش‌از ۱۰۰۰ نفر جمعیت است، افزود: به‌دلیل آماده‌نشدن پل یک راه موقت در زیر پل برای تردد مردم در نظر گرفته شده بود که بر اثر بارندگی و بالارفتن دبی رودخانه کشکان این راه ارتباطی هم قطع شده‌است.

دهیار لیت‌بر عنوان کرد: راه جایگزین برای عبور و مرور مردم این روستاها در ۶ کیلومتری قرار دارد که این راه جایگزین هم رانش کرده و چون لایروبی نشده  امکان تردد وجود ندارد، هم‌اکنون راه این روستاها به‌طور کامل قطع است.

خب حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را. در عصر ارتباطات ارتباط چند روستا با هم و با تمدن از بین رفته است. نکته جالب اینجاست که راه کوچکی از زیر پل و داخل رودخانه تعبیه شده بود تا مردم از آن استفاده کنند.

خب این که مشخص است با یک بارندگی آن راه از بین خواهد رفت. دوستان انگار نمی‌دانند که پل را روی رودخانه احداث می‌کنند تا خلق الله از داخل رودخانه عبور نکنند. اگر قرار بود از داخل رودخانه عبور کنند که دیگر پلی ساخته نمی‌شد.

حالا همان هم خراب شده و مردم باید ۶ کیلومتر راه را طی کنند تا از رودخانه عبور کنند دوباره از آن طرف رودخانه ۶ کیلومتر را برگردند تا برسند به ۲۰۰ متری همان نقطه‌ای که ابتدا در آن قرار داشتند.

یعنی در عصری که یک پیام در آنی از آن سر دنیا به این سر مخابره می‌شود، در زمانی که شب می‌خوابی و صبح قیمت بنزین را سه برابر می‌بینی.

در دورانی که طرف زل می‌زند توی دوربین و می‌گوید در انتخابات شرکت نمی‌کند ولی نفر اول در آن ثبت‌نام می‌کند، مردم روستاهای پلدختر برای طی کردن مسیر ۲۰۰ متری می‌بایست ۱۲ کیلومتر راه بروند.

پایان پیام

کد خبر : 144535 ساعت خبر : 8:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144535
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات