از میگو و خواص فوق‌العاده این غذای دریایی چه می‌دانید؟

از میگو و خواص فوق‌العاده این غذای دریایی چه می‌دانید؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی همه ما می‌دانیم که میگو خواص فراوانی دارد. اگر قصه‌های مجید را به‌خاطر داشته باشید در قسمتی از این سریال، مجید دربه‌در دنبال میگو می‌گشت تا بتواند با خوردن آن فسفر مغزش را بالا ببرد و ما سال‌ها فکر می‌کردیم با خوردن میگو می‌توانیم کارایی مغزمان را چند برابر بیشتر کنیم و تمام سؤالات سخت ریاضی را حل کنیم.

 اما واقعاً خواص میگو به داشتن فسفر بالا ختم می‌شود و اصلاً فسفر جزو خواص این غذای لذیذ دریایی است یا نه؟

بیایید با خاصیت‌های این غذای دریایی مفید و خوشمزه بیشتر آشنا شویم.

در حال حاضر در دنیا بیش از ۸۰ نوع میگوی مختلف صید یا کشت می‌شود که اگرچه از نظر علمی دارای اسامی متفاوتی هستند، اما از نظر تجاری در ۳ نوع «میگوی سفید»، «میگوی صورتی» و «میگوی قهوه‌ای» طبقه بندی می‌شوند.

میگو منبعی غنی از ویتامین B۱۲، ویتامین D، سلنیوم و چربی‌های غیراشباع است و منبع خوب پروتئین با منشأ دریایی هم محسوب می‌شود.

با مصرف ۱۲۰ گرم میگو، حدود ۴/۷۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B۱۲ و ۸/۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن‌مان به ویتامین B۶ تامین می‌شود.

میگو به دلیل داشتن اسید چرب امگا۳، در کاهش التهاب مفاصل و پوست و پیشگیری از لخته شدن خون در عروق هم موثر است.

میگو، منبعی غنی از سلنیوم هم محسوب می‌شود که می‌تواند با اثر ضداکسیدکنندگی به پیشگیری از سرطان کمک کند.

این غذای دریایی بسیار پرارزش است و از منابع بسیار مفید پروتئین دریایی محسوب می‌شود. مصرف آن برای تمام سنین مناسب و مفید است. حتا کودکان بعد از یک سالگی می‌توانند از این ماده غذایی مفید استفاده کنند.

البته افرادی که کلسترول یا چربی خون بالا، بیماری نقرس یا سنگ کلیه دارند، لازم است ضمن مشورت با متخصص تغذیه، از مصرف زیاد این ماده غذایی پرهیز کنند.

در مورد میگوی خلیج فارس هم باید بگوییم که در فصل بهار به دلیل تخم ریزی، صید آن ممنوع می‌شود بنابراین لازم است در این فصل، برای حفظ ذخایر ارزشمند این نعمت خداداد، از خرید میگوی خلیج فارس خودداری کنیم.

حداکثر صید میگو نیز در اواسط مرداد تا اوایل آبان‌ماه انجام می‌شود که این زمان، بهترین زمان برای خرید میگوی خلیج فارس محسوب می‌شود.

کد خبر : 145949 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=145949
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات