قصرقند و گروه‌‌های حاضر در این منطقه برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

قصرقند و گروه‌‌های حاضر در این منطقه برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

به گزارش پایگاه خبری گلونی گروه‌های فعال در منطقه قصرقند به این شرح هستند:


برای اطلاع از گروه‌های حاضر در منطقه کلیک کنید.

شهرستان قصرقند یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان است. مرکز این شهرستان، شهر قصرقند است. جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، برابر با ۶۱٬۰۷۶ نفر بوده‌است.

بر اساس مصوبه دولت، این شهرستان به مرکزیت شهر  از ترکیب بخش مرکزی از ترکیب دهستان‌های هیت و هلونچکان، بخش ساربوک و تلنگ در تابعیت استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان هیت به مرکزیت روستای هیت، دهستان حمیری به مرکزیت روستای حمیری، دهستان شارک به مرکزیت روستای ساروشارک، بخش ساربوک به مرکزیت روستای ساربوک و بخش تلنگ به مرکزیت روستای تلنگ در تابعیت شهرستان  ایجاد می‌شود.

قصرقند و گروه‌‌های حاضر در این منطقه برای خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

این شهرستان جزء نواحی کوهستانی و دشت به شمار می‌رود و رشته کوه آهوران و کارچان مهم‌ترین ارتفاعات آن را تشکیل می‌دهند، خصوصیات اقلیمی آن تحت تأثیر توپوگرافی این ارتفاعات از یک طرف و دریای عمان از طرف دیگر قرار دارد و جزء اقلیم بیابانی گرم شدید است.

بیشترین معدل حداکثر حرارت ماهانه در ایستگاه قصرقند ۳/۴۳ درجه سانتیگراد مربوط به ۱۱ خرداد تا ۱۱ تیرماه است و کمترین معدل ماهانه ۲/۱۷ درجه سانتیگراد از ۱۲ دی تا ۱۲ بهمن است، نزولات جوی منطقه اکثراً تحت تأثیر جریانات هوایی جنوب شرقی، جنوب غربی و تابستان‌ها نیز جریان مونسون اقیانوس هند قرار دارد.

به طوری که ۳۰–۲۵ درصد نزولات جوی آن هم در ماه‌های تابستان صورت می‌گیرد و متوسط بارندگی قصرقند ۸/۱۴۰ میلی‌متر در سال می‌باشد و متوسط رطوبت نسبی ۴۷ درصد است.

کد خبر : 146654 ساعت خبر : 8:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=146654
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات