یخبندان شدید در گیلان و بحران در شهرهای این استان

یخبندان شدید در گیلان و بحران در شهرهای این استان

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: شب گذشته مردم رشت و گیلان یکی از سردترین شب‌های سال را در شرایطی تجربه کردند که برق و آب برخی از مناطق قطع بود. قطع برق یعنی خاموشی شوفاژخانه و پکیج، یعنی سرما در دمای منفی پنج، شش درجه.

در تمام طول شب صدای هیچ لودری به گوش نرسید و کوچه‌ها و معابر در سکوت و تاریکی فرو رفته بودند و امروز برف‌های انباشته شده یخ زده‌اند.

مسیرها بسیار لغزنده است و عابران به سختی حرکت می‌کنند. تنها صدایی که به گوش می‌رسد پارو کرن برف توسط مردم است. اینجا فقط مردم هستند که هوای همدیگر را دارند.

هنوز هم برق قطع است و اداره برق یا پاسخ تلفن‌ها را نمی‌دهد و یا در پاسخ شما را به صبری طولانی‌مدت دعوت می‌کند.

حجم قطعی برق آنقدر گسترده است که نمی‌دانند چه زمانی وصل خواهد شد.

راه‌ها بسته است و مأمورین نمی‌توانند برای تعمیرات بروند. لودرها نمی‌آیند و راه‌ها معلوم نیست چه زمانی باز خواهد شد.

مسافران بسیاری در راه مانده‌اند و نیازمند کمک فوری برای نجات از شرایط بحرانی هستند. امروز خبر رسید که امدادرسانی به بسیاری از مسافران انجام شده است.

یخبندان شدید در گیلان و بحران در شهرهای این استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از امدادرسانی به ۵۷۹۱ در راه مانده در پی بارش برف خبر داد.

مهدی ولی پور در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه ۵۷۹۱ نفر از در راه ماندگان به دلیل بارش سنگین برف تا امروز امدادرسانی شدند، گفت: ۱۶۳۰ نفر از در راه ماندگان نیز از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان اسکان اضطراری شدند.

وی با اشاره به توزیع ۱۷۹۸ تخته پتو بین در راه ماندگان خاطرنشان کرد: بسته های غذایی ۷۲ ساعته۱۲۷۳ بسته هر بسته برای ۴ نفر، آب معدنی ۲۵۷۶بطری، نان ۱۲ هزار ۴۰۰قرص، بیسکویت ۲۳۵۵بسته،۷۰۰ عدد تن ماهی، ۸۵۵ کنسرو لوبیا، نایلون ۱۰ متر و …. بین در راه ماندگان توزیع شده است.

هرچند این امدادرسانی باید روز گذشته و در شرایطی که مسافران برای نجات خود پیاده به سمت آبادی‌ها حرکت کردند انجام می‌شد ولی باز هم نجات درراه‌ماندگان خبر خوبی است و امیدواریم هر چه سریع‌تر مسئولین به داد گیلان برسند.

پایان پیام

کد خبر : 148295 ساعت خبر : 2:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=148295
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات