عرضه قلیان ممنوع شد

عرضه قلیان ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی این روزها که بازار تعطیلی مدارس و برخی ادارات و فروشگاه‌ها حسابی داغ است، پرسشی که ذهنم را به خودش مشغول کرده این است چطور قلیان‌سراها و کافه‌ها تعطیل نمی‌شوند؟

معاون نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتطامی تهران بزرگ اعلام کرد که درپی احتمال شیوع ویروس کرونا، عرضه قلیان در اماکن عمومی ممنوع شده است.

عرضه قلیان ممنوع شد

یعنی وجود قلیان‌سرا تا این اندازه مهم و ضروری است که مسئولین هیچ توجهی به آن ندارند؟ یا این را هم مثل موضوع زیارت به خود مردم واگذار کرده‌اند؟

در حال حاضر تعداد زیادی از رویدادهای فرهنگی و ورزشی کشور و بسیاری از برنامه‌های دیگر به دلیل خطری که کرونا برای جامعه دارد تعطیل شده ولی انگار محافل خوشگذرانی قرار نیست در دایره قرمز تعطیلی قرار بگیرند.

در مورد قرنطینه که مسئولین محترم فرمودند این یک کار قرون وسطایی و بیخود است، حداقل می‌شود تا حد امکان جلوی شیوع وحشتناک این بیماری را گرفت.

بله، شاید خیلی از افراد به دلیل خطری که حس می‌کنند کم‌تر به چنین مکان‌هایی مراجعه کنند اما خیلی از نوجوان‌ها و جوان‌ها موضوع را جدی نمی‌گیرند و دورهمی‌های‌شان را کماکان ادامه می‌دهند.

در حالت عادی و معمولی بهداشت آن طور که باید و شاید در چنین اماکنی رعایت نمی‌شد وای به چنین روزی.

نکند دود قلیان برای ویروس کرونا مفید است و خطر ابتلا را کم می‌کند؟

خب اگر چنین است بند و بساط چندتا از این قلیان‌سراها را جمع کنیم و با کمک یکی از همین ایرلاین‌ها که هم‌چنان به چین وفادار هستند با یک طیاره بفرستیم برای کمک!

مشکل اصلی ما این‌جاست که برای هر اقدامی دیر می‌رسیم، نه این‌که واقعا دیر شده باشد، بلکه خودمان آن‌قدر دست دست می‌کنیم تا شرایط به بدترین شکل ممکن شود.

الان وقت آن است دولت جلوی فعالیت چنین اماکنی که احتمال خطر در آن‌ها زیاد است را بگیرد تا دست کم اندکی از شیوع بی‌رویه جلوگیری شود. ولی افسوس که مسئولین محترم انگار عادت کرده‌اند نوشدارو را بعد از مرگ سهراب بیاورند.

پایان پیام

کد خبر : 149236 ساعت خبر : 9:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=149236
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات