مزرعه سیب زمینی زیباتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد

مزرعه سیب زمینی زیباتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری گلونی ما هرگاه می‌خواهیم از طبیعت لذت ببریم می‌رویم جنگل و دریا. کمی حرفه‌ای‌ها هم می‌روند کوه و کویر اما واقعاً طبیعت خلاصه شده در همین جاها؟

به عنوان مثال یکی از جذابیت‌های بصری موجود در طبیعت مزارع کشاورزی هستند. مزرعه‌هایی که عبور از کنار آن‌ها لذت بسیاری دارد و گاهی می‌تواند گردشگر را ساعت‌ها محو خود کند.

یکی از این مزارع که تماشای آن و وقت گذراندن در کنار آن جذاب و دیدنی است، مزرعه سیب‌زمینی است.

بله سیب‌زمینی. خودش را نگاه نکنید که زیبایی خاصی ندارد و خاک و خولی است. مزرعه آن بسیار زیباست. هم مزرعه آن و هم عملیات برداشت سیب‌زمینی.

مزرعه سیب زمینی

مزرعه سیب زمینی زیباتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد
مزرعه سیب زمینی زیباتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد

سیب‌زمینی هم مانند هویج و شلغم و… در دل خاک می‌روید و بیرون از خاک بوته دارد. یعنی سیب‌زمینی ریشه‌ی یک گیاه است که ما آن را کشت می‌کنیم.

این گیاه در فصل بهار و اوایل تابستان بسیار سبز است و گل‌های سفیدرنگی بر سر خود دارد که وقتی همگی در یک مزرعه گل می‌کنند منظره‌ای جذاب و دیدنی خلق می‌شود.

تنها کافی است در میان راه‌های باریک بین مزارع قدم بزنید و از یک دشت پر از گل لذت ببرید. فقط باید مراقب باشید وارد مزرعه‌ها نشوید و به سیستم آب‌رسانی هم آسیبی وارد نکنید.

هنگام برداشت سیب‌زمینی هم اتفاقات جالبی روی می‌دهد.

ابتدا یک دستگاه تمام گیاه روی خاک سیب‌‌زمینی را درو می‌کند که این گیاه مصارف بسیاری دارد.

یکی از آن مصارف استفاده برای خوراک دام است.

سپس دستگاهی که به پشت تراکتور بسته می‌شود وارد خاک می‌شود و با حرکت تراکتور تمام سیب‌زمینی‌های یک ردیف را به روی خاک منتقل می‌کند.

بعد نویبت به نیروی انسانی می‌شود که روی زمین می‌نشینند و دانه دانه سیب‌زمینی‌ها را داخل یک ظرف بزرگ که معمولا استانبولی است می‎ریزند.

سپس یک نفر استانبولی‌ها را برمی‌دارد و داخل یک گونی می‌ریزد.

یک نفر هم پس از پر شدن هر گونی در آن را با طناب پلاستیکی می‌دوزد و چند شاخ و برگ از همان گیاه سیب‌زمینی روی گونی می‌گذارد تا آفتاب به سیب‌زمینی‌ها نرسد.

گونی‌های سیب‌زمینی آماده است تا سوار بر تریلی‌ها شوند و به مراکز فروش بروند.

پایان پیام

کد خبر : 163863 ساعت خبر : 12:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163863
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات