موزه های لرستان بازگشایی شد

موزه های لرستان بازگشایی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از بازگشایی موزه‌های تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش گلونی و به نقل از ایسنا سید امین قاسمی امروز ۲۲ خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا تمامی موزه‌های استان از اسفندماه ۹۸ تاکنون به جهت حفظ سلامت بازدیدکنندگان تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه تمامی موزه‌های لرستان از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهند شد، افزود: بر اساس اعلام اداره کل موزه‌ها ورودی موزه‌هایی از جمله قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد از امروز پنج شنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای عموم گردشگران و بازدیدکنندگان خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، تاکید کرد: بازدیدکنندگان به منظور حفظ سلامت خود و دیگران در هنگام ورود به موزه‌ها حتماً استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر داشته باشند.

قاسمی اضافه کرد: به‌زودی در خصوص راه‌اندازی مجدد تورهای گردشگری در استان نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

موزه های لرستان بازگشایی شد

گفتنی است چندی پیش مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مصاحبه‌ای گفته بود: ایجاد و راه‌اندازی باجه فروش بلیط الکترونیک مجموعه قلعه فلک الافلاک، شناسنامه‌دار کردن بیش از ۱۲ هزار شی تاریخی موجود در گنجینه قلعه فلک الافلاک از دیگر اقدامات شاخص این اداره‌کل در حوزه توسعه موزه‌های استان است.

قاسمی با تأکید بر اینکه گنجینه قلعه فلک الافلاک جزو غنی‌ترین موزهای کشور بوده و تأسیس موزه‌های بزرگ مستلزم تأمین اعتبارات کلان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، امکان راه‌اندازی موزه بزرگ وجود ندارد.

وی در خصوص معرفی آثار تاریخی و به‌ویژه اشیای نفیس و ارزشمند لرستان بیان کرد: ۴۰ راهنمای موزه به‌صورت مستقیم ‌و غیرمستقیم با اداره‌کل میراث فرهنگی استان در ارتباط هستند و به‌خوبی توضیحات کافی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

پایان پیام

کد خبر : 165706 ساعت خبر : 6:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165706
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات