نقاشی خودکشی شازده کوچولو در پاریس چوب حراج خورد

نقاشی خودکشی شازده کوچولو در پاریس چوب حراج خورد

به گزارش گلونی در خبرها آمده بود که نقاشی آبرنگی که آنتوان دو سنت اگزوپری نویسندۀ فرانسوی، در سال‌های پایانی عمرش از خودکشی  شازده کوچولو قهرمان محبوب‌ترین داستان خود در جهان کشیده است، پنجشنبه ٤ ژوئن/ ١۵ خرداد در سالن Drouot واقع در منطقۀ نهم پاریس، توسط انجمن مزایدۀ آثار قدیمی و هنری «کا موندو» به حراج گذاشته می‌شود.

نقاشی خودکشی شازده کوچولو

این نقاشی پیش از حراج، به مدت دو روز در همین مکان، برای نخستین بار به معرض نمایش عموم گذاشته شده بود. هنوز خبری از جزئیات این حراج مخابره نشده است.

این اثر حیرت انگیز که تا کنون کسی از وجود آن خبر نداشته است، در فاصلۀ سال‌های ١٩٤٢ تا ١٩٤٣ در نیویورک و در ابعاد ٢٧ در ٢١ سانتی متر با قلمو، آبرنگ و مرکب قهوه‌ای بر روی کاغذ کشیده شده است و امضای آنتوان دو سنت اگزوپری را نیز در پای خود دارد.

قیمت پایۀ این نقاشی که به عنوان مهم‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین اثر موجود در حراج پاریس شناخته می‌شود، مبلغ ٨٠ هزار یورو برآورد شده است.

بنا به گفتۀ کارشناسان آثار هنری، در میان نقاشی‌های آنتوان دو سنت اگزوپری، هیچیک به اندازۀ این اثر، احساسات بیننده را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند؛ گویی وی در این نقاشی با ترسیم اندوه عمیق و عاشقانۀ خود، از فضای شاعرانۀ زندگی شازده کوچولوی مو طلایی و سیارۀ ارغوانی و زیبایش دور شده و سرنوشت محتوم و تاریک بشر را بر روی سیارۀ بی‌رنگ زمین به تصویر کشیده است.

در پس زمینۀ این نقاشی نیز، بر سیارۀ کوچکی به نام Fox MGM که نام یک کمپانی معروف سینمایی است، زوجی در حال معاشقه بر روی یک نیمکت دیده می‌شوند.

این نقاشی به مثابۀ خودنگاره‌ای از آنتوان دو سنت اگزوپری به شمار می‌رود که در ناامیدانه‌ترین لحظات زندگی او در نیویورک و در پی یک ماجرای عشقی نافرجام با «سیلویا همیلتون» روزنامه‌نگار آمریکایی در سال ١٩٤٢ کشیده شده است.

آنتوان دو سنت اگزوپری، در زمان جنگ جهانی دوم، در سال ١٩٤١ به آمریکا تبعید شده بود و به گفتۀ «لودُویک میران» کارشناس فروش آثار هنری، آشنایی او با سیلویا همیلتون، الهام بخش نگارش داستان شازده کوچولو شده بود؛ به طوریکه وی نسخۀ دست نویس داستان شازده کوچولو و برخی از نقاشی‌های خود از جمله همین نقاشی خودنگاره را به او هدیه داده بود.

اما سیلویا همیلتون با یکی از تهیه کنندگان آمریکایی شرکت سینمایی مترو گلدوین مایر (MGM) ازدواج کرد و آنتوان دو سنت اگزوپری به دلیل ناکامی در این عشق، در آوریل سال ١٩٤٣خاک آمریکا را ترک کرد و به عنوان خلبان جنگی به نیروی هوایی فرانسه بازگشت.

او یک سال بعد ،در سن ٤٤ سالگی به دلیل سقوط هواپیمایش بر فراز دریای مدیترانه جان خود را از دست داد.

سیلویا همیلتون در سال ١٩۶٨، نسخۀ دست نویس شازده کوچولو را به کتابخانۀ مورگان واگذار کرد و تعداد زیادی از نقاشی‌ها را نیز فروخت.

شازده کوچولو معروف ترین اثر آنتوان دو سنت اگزوپری، عنوان کتاب قرن را به خود اختصاص داده و یکی از محبوب‌ترین آثار در بین کودکان و بزرگسالان است که به تمام زبان های دنیا ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است.

پایان پیام

کد خبر : 165208 ساعت خبر : 3:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165208
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات