فراخوان بنیاد رودکی برای اجرای گروه‌های هنری در تالارها

فراخوان بنیاد رودکی برای اجرای گروه‌های هنری در تالارها

به گزارش گلونی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و اعلام دستورالعمل اجراهای صحنه‌ای، این بنیاد برای آغاز اجراهای موسیقی و نمایش از گروه‌‌های هنری دعوت کرد.

سالن مجموعه برج آزادی، تالار‌های وحدت، رودکی، حافظ و فردوسی تحت نظارت بنیاد رودکی است و پروتکل‌های بهداشتی مصوب و اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در آن‌ها اجرا می‌شود.

فراخوان بنیاد رودکی

در دستورالعمل اجرایی سالن‌های بنیاد رودکی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و تب‌سنجی مخاطبان قید شده است؛ همچنین حدکثر ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها در هر سانس عرضه می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، با توجه به شرایط جاری و در راستای حمایت از گروه‌های هنری در اجراهای موسیقی و نمایش، برگزاری این رویدادهای هنری با ارایه تسهیلاتی در هزینه تالارها همراه است.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی فعالیت خود را از آبان سال ۱۳۸۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی با ادغام واحدهای مجموعه تالاروحدت و مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی (برج آزادی)، در قالب مؤسسه‌ای عمومی غیر دولتی، آغاز کرد.

تالار وحدت یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین تالارهای اپرا موسیقی و تئاتر ایران است که توسط یوگینا آفتاندلیانس براساس نمونه اپراهال وین طی مدت ۱۰ سال ساخته و به نام شاعر و نوازنده ایرانی، ابوعبدالله رودکی، در سال ۱۳۴۶ افتتاح شد.

ساخت تالار وحدت در خیابان استاد شهریار (دکتر ارفع سابق) در سال ۱۳۳۶ آغاز و پس از ۱۰ سال با بهترین طراحی داخلی و تجهیزات بی‌نظیر، در آبان ماه ۱۳۴۶ افتتاح شد.

ساختمان بنیاد رودکی متشکل از دو سالن اجرا به نام‌های تالار رودکی و سالن کوچک بود که بعد از انقلاب اسلامی ایران، تالار بزرگ‌تر را هم زمان با هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران طی لایحه شماره ۱۵۰۱۱/۲۰۸۲۲ مورخه ۲۶/۴/۱۳۷۹ پیشنهاد تشکیل بنیاد فرهنگی هنری رودکی را مطرح کرد.

پایان پیام

کد خبر : 167447 ساعت خبر : 2:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167447
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات