شبکه های اجتماعی در اروپا پاسخگوتر می‌شوند

شبکه های اجتماعی در اروپا پاسخگوتر می‌شوند

به گزارش گلونی به دنبال نگرانی از انتشار اخبار فیک در شبکه های اجتماعی، اتحادیه اروپا فیس بوک، گوگل و توئیتر را مجبور کرده است تا برای مقابله با اخبار جعلی تلاش بیشتری انجام بدهند و برنامه‌هایی منسجم‌تر داشته باشند در غیراین صورت مسئولیت عواقب انتشار هرگونه خبر جعلی، با این غول‌های دنیای فناوری خواهد بود.

موضوعی که این کمپانی‌ها را این روزها بشدت به تکاپو واداشته است و شاهد انتشار گزارش‌های شفافیت عملکرد از آنها هستیم تا نشان دهند در بحبوحه کرونا بیکار نبوده‌اند و به حذف مطالب نادرست از شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه‌شان پرداخته‌اند.

رویترز نیز در گزارشی یادآور شده، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است ارزیابی فعالیت کمپانی‌های فناوری در قالب قانون خودتنظیمی، ما را ناامید کرد و ازسوی دیگر شاهد تعدادی نقص در نحوه اجرای این قانون هستیم.

ازجمله نقص‌هایی که به آن اشاره شده، شفاف نبودن محل منابع مالی تبلیغات سیاسی روی این پلتفرم هاست.

در این گزارش آمده است در سال ۲۰۱۹ جناح‌های سیاسی در آلمان حدود ۳ میلیون یورو روی فیس بوک هزینه کرده‌اند و این هزینه در بریتانیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر بوده اما هرگز کسی پاسخگو نبوده که چه کسی این هزینه‌ها را انجام داده است.

شبکه های اجتماعی در اروپا پاسخگوتر می شوند

برخی دولت‌های اروپایی معتقدند این موضوع و مواردی مشابه، می‌تواند به دموکراسی در این اتحادیه ضربه وارد کند پس باید شبکه‌های اجتماعی مسئولیت‌‌پذیرتر باشند.

با فشار بیشتر اتحادیه اروپا به شبکه‌های اجتماعی، این پلتفرم‌ها نیز ساکت ننشستند و به انتشار گزارش‌های شفافیت عملکرد خود پرداختند.

به‌عنوان مثال یوتیوب در گزارش شفافیت خود درباره حذف اخبار جعلی یا مطالب نامناسب حاوی خشونت، مسائل جنسی و… آورده است که تنها در فاصله ماه‌های جولای تا اول سپتامبر ۸.۸ میلیون محتوای نامناسب را از پلتفرم خود حذف کرده است.

سخنگوی فیس‌ بوک با اشاره به کمتر شدن تعداد اخبار جعلی و مطالب نادرست در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ نسبت به سه ماهه نخست یادآور شد که در این مدت ۳۵.۷ میلیون مطلب از بستر فیس بوک حذف شده است.

پایان پیام

کد خبر : 177246 ساعت خبر : 11:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=177246
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات