علت مرگ پرندگان تالاب میانکاله را بدانید؛ حر منصوری گزارش می‌دهد

علت مرگ پرندگان تالاب میانکاله را بدانید؛ حر منصوری گزارش می‌دهد

به گزارش گلونی بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ بود که در میانکاله فاجعه‌ای محیط‌زیستی رخ داد. در آن اتفاق تلخ شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از پرنده‌ها در جنوب میانکاله بودیم.

فهمیدن علت مرگ این پرنده‌ها به یک راز بزرگ تبدیل شده بود. گروه‌های متخصص محیط‌زیستی بارها به منطقه سفر کردند و علت مرگ و میر این پرنده‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

اما بالاخره دلیلی اصلی آن اتفاق عجیب چه بود؟ همه اطلاعات جامع در مورد ماجرای میانکاله ۹۸ را برای اولین بار در ویدیوی زیر تماشا کنید.

علت مرگ پرندگان تالاب میانکاله را بدانید

آرشیو وبینارهای گلونی را ببینید

سلسله وبینارهای محیط‌زیستی پایگاه خبری گلونی یکی از معدود فضاهایی است که در سال‌های اخیر در جهت بررسی و تحلیل اتفاقات محیط‌زیستی کشورمان برگزار می‌شود.

یکی از همین اتفاقات هم مرگ و میر پرندگان در میانکاله بود که پس از آن واقعه برای اولین بار در سطحی کاملا تخصصی و توسط پژوهشگران محیط‌زیست در وبینار گلونی بررسی شد و به بسیاری از سوال‌ها پاسخ داد.

این جلسه برای اولین بار پس از ماجرای تلخ میانکاله برگزار شد و به جرات می‌توان گفت یکی از جامع‌ترین و تخصصی‌ترین بحث‌ها پیرامون آن واقعه در وبینار گلونی شکل گرفت.

برای شرکت در وبینارهای گلونی فقط کافی است در زمان برگزاری وبینار روی این لینک کلیک کنید و بعد از انتخاب گزینه مهمان وارد وبینار مورد نظر خود شوید.

ویدیوی وبینارهای برگزار شده گلونی را نیز می‌توانید در این قسمت مشاهده و دانلود کنید.

شبه جزیره میانکاله شبه جزیره‌ای در منتهی‌الیهِ جنوبِ شرقیِ دریای مازندران، در دوازده کیلومتریِ شمالِ شهر بهشهر واقع می‌باشد.

مساحت آن بیش از شصت‌ و هشت هزار هکتار و ارتفاعِ آن بینِ ۱۵ تا ۲۸متر کمتر از سطحِ دریای آزاد است.

میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان «منطقه حفاظت‌شده» تعیین شد و هم‌اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

پایان پیام

کد خبر : 175560 ساعت خبر : 1:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=175560
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات